"det ni tycker är "sken" är bara joggtempo för oss..."
jaa... märkte det extra tydligt när jag och en kompis var ute i skogen och red idag.. Joggade i rätt friskt tempo på pållarna (tävlingstravare) och hamnade bakom två ridästar... snälla nån... dom sniiiiglade sig fram...

Var tvugna att ropa till dom och be att få rida förbi så vi skulle kunna få galoppera uppför den där superbacken, annars hade vi väl fått skritta hela vägen... :smirk:

Väldigt bra saker du skriver martha! det som är "galna" travare är ju bara hästar som gör vad dom är utbildade till! folk som inte förstår att hästen antagligen kommer att uppföra sig så ska inte köpa travhäst!
Longering ser jag nästan heller aldrig, sett en del löslongering men ingen med lina. Lite tömkörning oxå (alltså "riktig"), och då är jag rätt mycket på en travbana.
hmm, tänkte skriva att jag inte vill att hästen ska ligga på särskilt mycket, fast när jag tänker efter är det rätt mycket med ridhästmått...

Lite lagom sådär, ett stadigt stöd i handen, det krävs oxå i snabbare tempon.
Fast jag är glad att jag har en så smart pålle, han går för mycket lätta tygelhjälper och i en bra form vid långsamkörning, men ligger på bra vid snabbjobb

precis så tycker jag dom ska va! (fast sen finns det ju andra sidor hos honom som är... mindre attraktiva...)