• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 804
S

Sweet

Under vilken ålder är det vanligast att tikar löper första gången?

Jag har en golden retiever som är dryga året nu och jag har inte märkt av något löp än... :confused:

Sv: Löp?

Sweet skrev:
Under vilken ålder är det vanligast att tikar löper första gången?

Jag har en golden retiever som är dryga året nu och jag har inte märkt av något löp än... :confused:

De brukar löpa när de är runt 10-12 månader men det kan även komma senare mellan 12-15 månader är inte alls ovanligt. :)

Då kan jag vara lugn då. Hon är så otroligt välartad och fin, har inte visat några tendenser till trottsålder eller något så man undrar ju nästan om det är fel på henne. Alla andra hundar verkar ju förvandlas till små monster då och då. :D

Men jag älskar min voffsing! :love:

Sweet skrev:
Då kan jag vara lugn då. Hon är så otroligt välartad och fin, har inte visat några tendenser till trottsålder eller något så man undrar ju nästan om det är fel på henne. Alla andra hundar verkar ju förvandlas till små monster då och då. :D

Men jag älskar min voffsing! :love:

Ja fast hon blir säkert lite knasig men det brukar visa sig strax innan löpet. Men det blir nog jättebra :D

Bebben skrev:
Allt mellan 7-15 mån är helt normalt.

Oj vilken fin voffsing du ser ut att ha på den lilla bilden. Är det en Grand danois??

Ja, det är min tik som avlivades i våras :(
Hon vart 18 mån gammal, fick tas bort pga för stora psykiska problem. Otroligt vacker GD!

Bebben skrev:
Ja, det är min tik som avlivades i våras :(
Hon vart 18 mån gammal, fick tas bort pga för stora psykiska problem. Otroligt vacker GD!

Åh Nej va tråkig. Hon var väldans vacker..vilken resning

Min schäfertik har sitt första löp nu, hon fyller 9 månader. :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
725
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
352
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka