Lös hals till täcke?

Tigertofflan

Trådstartare
Går det att köpa en lös hals till Shires ChillCheeta?

Evt, brukar ringarna vara standardiserade, dvs, kan jag köpa en hals från ett annat märke utan att oroa mig för om ringarna sitter på rätt ställe eller ej?

Sv: Lös hals till täcke?

vet att hööks har på endel av deras täcken att man kan köpa till det om man inte vill ha det som standard. men det är det ända jag vet:smirk: ingen större hjälp. kanske ringa o fråga dom som säljer täckena?:idea:

Tyckte att det kunde vara enklare att fråga här. Någon borde veta.

Edit: Hittar inga lösa halsar hos hööks?

Senast ändrad:

Tigertofflan skrev:
Går det att köpa en lös hals till Shires ChillCheeta?

Evt, brukar ringarna vara standardiserade, dvs, kan jag köpa en hals från ett annat märke utan att oroa mig för om ringarna sitter på rätt ställe eller ej?
Vad jag vet är ringarna ganska standadiserade så det borde gå med en lös hals av fel märke.

Jag köpte en lös ´´hals´´ ifrån hööks, SKIT!! Den var nog inte sydd för att passa på någon häst:devil: trodde att jag först satte den på fel håll men det fanns inget håll som va rätt på den:devil: :devil: Nä köp ett täcke med tillhörande halstäcke så kan du vara nog vara säker på att det ska passa:banana: :banana:

Okej, vad bra! Nästa fråga då; vart kan man köpa billiga halsar? :D

LL: Jag känner inte riktigt behovet av att lägga pengar på ett helt nytt täcke när dom han har är bra.

Bucas har jättebra löstagbara halsar! Sitter jättebra och är inte så dyra tror jag.
Annars har HW men dom är ju dyrare. Tänkte tipsa om Amigo oxå men jag tror dom är specialsydda till Amigo-täckena

Tack så mycket! :bow:

Har du nån koll på vem som säljer Bucashalsarna? Glodde runt lite snabbt tidigare idag och hittade bara en hals på alla de sidor jag var inne på :crazy:

hmm... alltså bucas och internet har jag ingen stor koll men t.ex. granngården/lantmännen säljer ju bucas så dom kan säkert ta in en hals! :idea:
finns det ingen knapp på bucas hemsida med återförsäljare?

Har googlat lite, och allt jag hittar är en smartex-hals för tusenlappen... det är en hel del mer än vad jag hade tänkt mig.

Hittade ett Amigo-täcke som man kan köpa lös hals till för dryga 400, är det något att ha, tro? Ser inte ut som att halsen sitter fast i något. Sitter den på plats?
Amigo.jpg

Senast ändrad:

Amigos hals är gjord för amigotäckena så den skulle inte jag rekomendera, för fastsättningen är lite speciell. Men jag köpte en lös shireshals för 3 årsen men det var i jönköping. Men försök att kolla runt på dom lokala affärerna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
783
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka