Lös i magen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 054
Sv: Lös i magen

Han har stått i samma box i snart ett år utan några som helst problem. Problemen började när han fick gå i vår paddock. Där fanns lite fruset gräs den dagen. Katastrof, inte nästa dag men dagen efter. Kolik och sprut efter magvärken släppt. Fick stabilitet, trodde jag med Krafft mag och tarm men så smet helvetet ut igen i stora hagen och betade mer fruset gräs.

Efter detta har det varit som förgjort. Han har varken tålt det minsta lilla kraftfoder och inte höet heller. I söndags började jag hälla i Profeed i hans mat och döm om min förvåning när jag kom till ett stall dagen därpå som inte luktade magsjuka och bara lite diarré och bajsvatten. Sedan har det stabiliserats från dag till dag och idag fanns det lite löst men resten var normalt och han var torr baktill. Hallelulja.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 131
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 145
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Såhär har det gått (se annan tråd för resumé: häst innan man dör): Mikesch har nu bott hos mig 4 dygn. Jag har inte varit så lycklig... 7 8 9
Svar
167
· Visningar
31 279
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka