Lösa martingalstoppar/flugor, funkar de bra?

pinky

Trådstartare
Eller ska jag köpa mig ett par nya tyglar och låta stopparna sitta kvar?

Ja, jag brukar alltid skära bort dem, för de är så fula, i vägen och jag kommer ju aaaaaldrig att använda martingal... :angel: :o :D

Nu använder jag martingal ändå, och de där stopparna skulle onekligen vara bra att ha, märker jag. Det finns ju lösa att trä i gummi att trä på, men funkar de bra? Går de att trä på den tygeln som har spännet i änden? Tips och trix för att få på dem, eller går det lätt?

Annars köper jag mig ett par nya tyglar, som sagt...:cool:

//Dressyrtanten som joinade snörklubben.

Sv: Lösa martingalstoppar/flugor, funkar de bra?

det finns även i läder med tryckknapp på=)

tror inte det skall vara så svårt har aldrig testat.

De i gummi har fördelen att inte glida runt så mycket. Sätter man dem mot spännet så sitter de där, det är ju egentligen bara där de behöver sitta.

Jag har haft såna med tryckknapp och de trillar av jämt!
Efter 10e paret gav jag upp.
Men som tur är är de billiga, tror jag betalade typ 10 kr/par.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 027
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 527
Senast: Milosari
·
Ridning Hej alla! Jag har en fjording på 19 år som jag köpte nu i november. Denna häst har jag känt i länge, hade honom på halvfoder i 4 år...
Svar
8
· Visningar
2 190
Senast: Toker
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet