Lena
Trådstartare
Pratade med min sköthästst ägare idag. jag brukar oftast rida ca en gång i veckan, ibland mer ibland mindre. Hon sa att jag gärna kunde rida med halsförlängare eftersom det hjälpte hästen att börja söka sig neråt. Finns det nån som har några synpunkter på den hjälptygeln. Enligt ägaren ska jag, om jag använder den, ta bort den under de sista 5-10minutrarna av ridturen för att hästen ska få sträcka på halsen, hur gör man med uppvärmning? leder hästen ett tag innan man sätter fast halsförlängaren eller?
När marken har tinat fram och torkat upp kommer både jag och ägaren att börja rida dressyr på en äng i närheten, men är det nån som har tips på vad man kan göra för att lösgöra hästen om man rider längs en väg (väldigt lite trafik och halvmjuk grusväg). Hästen ifråga är en 14år gammalt varmblod som har gått på travet. Har under senaste tiden mest bara gått i hagen och är därför ganska stel och omusklad. tar gärna emot tips då det är en väldigt trrevlig häst med fina gångarter.
När marken har tinat fram och torkat upp kommer både jag och ägaren att börja rida dressyr på en äng i närheten, men är det nån som har tips på vad man kan göra för att lösgöra hästen om man rider längs en väg (väldigt lite trafik och halvmjuk grusväg). Hästen ifråga är en 14år gammalt varmblod som har gått på travet. Har under senaste tiden mest bara gått i hagen och är därför ganska stel och omusklad. tar gärna emot tips då det är en väldigt trrevlig häst med fina gångarter.