löshoppning

jea78

Trådstartare
Hej..
jag har tänkt att jag ska löshoppa min häst lite hemma, inhägnade en del av en padock i dag, men hur ska hindrerna vara?? alltså avstånd, ska det alltid var ett lägre inhopningshinder??
Snälla skirv och berätta hur ni gör.. gärna bilder
Tack på förhand Jea :bow:

Sv: löshoppning

När jag löshoppar brukar jag ha som en kompination med ett galoppsprång. Olika avstånd beroende på häst men såg att du hade fått en länk med avståndstabeller av Maräng. Sen brukar jag börja ganska lågt på båda, först räcke räcke.. Efter hand lägger jag upp det sista till en oxer och höjer och breddar enbart den. Första räcket behöver inte vara så högt utan mer som ett hjälp-hinder att komma rätt på de andra..
Lycka till!!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har en nu elva år gammal amstaff som vi adopterade för strax under två år sedan. Fantastisk hund, världens snällaste. Alltid...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: Dundeyr
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 234
Senast: Sedna
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S