Löshoppning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 794
D

dolphinsmile

Finns de någon som löshoppar sina travhästar? Jag tänker på stuts och liknande. Ska vara bra för smidighet och ryggen har jag för mig. Sen tycker de oftast att de är väldigt kul.

Hur brukar ni lägga upp det?

Sv: Löshoppning

Jag tror det kan vara ett väldigt bra komplement i träningen, och kanske framförallt för psyke, att få ha lite roligt. Jag har själv inte gjort det med min men nu har vi fått nybyggt staket till ridbanan så det kan nog bli aktuellt. Viktigt är väl att börja med låga hinder och att absolut inte börja höja förrän hästen har koordination och styrka nog. Börja med bommar på marken, ett litet kryss osv. Tycker många har lätt för att höja och höja.
Avstånden är också viktiga och det är ju något man får testa sig fram vad som passar ens häst.

Sv: Löshoppning

Jag brukar löshoppa min russtravare, hon tycker det är jätteroligt att hoppa! :) Håller med _Runaway_ .

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: CaisaCax
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
795
Kläder & Bli fin Jag har i många år använt mineralsmink men börjar tröttna på att det är så meckigt att ta med sig, jag tränar ofta på lunchen så skulle...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka