• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare burton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 712
B

burton

En kompis köpte en ponny i vintras där det snabbt visade sig att den hade löss med sig. I övrigt i bra skick, inget att anmärka på.

Nu har vi pratat om att hon ev. skulle hyra in sig hos oss nästa vinter och då blev jag lite nojjig över det här med lössen. (trots att de är borta nu, vill ju inte få det på mina)
Är det troligt att lössen kommer tillbaka??
Kan man göra något speciellt för att förebygga att de kommer tillbaka??
Vi tillfället hade hästen en enorm vinterpäls.

Sv: Löss

Min hästs kompis fick löss i vintras. Vi vet inte varför hästen fick lössen då den sköttes enligt alla konstens regler förutom att den inte var överdrivet välborstad men dock inte jätteskitig i pälsen. Hästen som fick löss hade en jättepäls (shettis) vilket kanske påverkade det hela. Trots att dom gick tillsammans skubbade sig mot samma träd kliade på varandra osv så fick min häst inga löss.
Om lössen är borta på din kompis ponny så bör det inte vara några risker alls.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Otherside
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 722
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka