löst bajs?

Sv: löst bajs?

Ja, jag förstår det. Men TS har tolkat det som att man inte får ge betfor utan att ge annat kraftfoder också.

Kraftfoder behöver man ju ofta inte ge öht - mina hästar får sitt näringsbehov tillgodosett av hösilaget och därför ger jag inget kraftfoder alls.
De får vardera 2 dl (torrt mått) betfor, därför att jag vill blanda linfröoljan och mineralerna med någonting och för att de ska få något i krubban tillsammans med morötterna.

Immer

Sv: löst bajs?

Något är ju fel i hästens tarmflora.
du måste försöka att återfå rätt bakterieflora där.

Skulle ta bort betforen o ge en bakteriekultur.

Är det ensilage som den får? Det kan ge den effekten.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 052
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 166
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 922
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka