Lost i sadeldjungeln

kristin

Trådstartare
Har fastnat i sadeldjungeln...
Har en häst med väldigt rak rygg, nästan lite överbyggd.. behöver vid/33 i bom men ska även ta rätt mycket manke, tycker inte han har så hög manke men lång, så dom flesta sadlar jag har provat lägger sig på manken 😫
Känner mig helt vilse och börjar ge upp, någon som har något tips?
 
Min sån har en Albion för fullblod. Men läser gärna andra tips på billigare sadlar till jobbets hästar, vi har några med liknande rygg som har bekymmer med att få manken att gå fri...
 
Min har en lång drakmanke och har haft flera klassiska engelska sadlar som varit bra. Företrädesvis Jeffries och Ideal/Crown.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
849
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 688
Senast: Mogge
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min ridtravare med ganska rak rygg som sluttar lite uppåt mot korset, är rund för att va smäcker och har lite...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp