LRF vill ändra i allemansrätten

Sv: LRF vill ändra i allemansrätten

Fast de kan inte jämföras med ett fackförbund... Vi har inga fackförbund, företagare har inga fackförbund, förstår inte liknelsen alls.

Jo dessa föreningar tar till vara olika företagares intressen på samma sätt som Fack-Förbunden gör för anställda.
LRF försäkrar sina medlemmar billigt och hjälper till vid tvister.

Det är ett Förbund av människor som gått samman för att kunna påverka sin arbets- och yrkes-situation, precis som en Fack-Förening.

Sv: LRF vill ändra i allemansrätten

Ja vissa är inte kloka.
Höjden var den skidåkare som lade sitt spår genom hästhagen där jag då hade min häst inackorderad.
Och sedan försökte att förbjuda markägaren att släppa ut hästarna i hagen med hänvisning till att skidspåret skulle bli söndertrampat.

Markägaren svarade med att sätta upp mera staket och släppa hästarna i olika hagar olika dagar så att alla skidspår blev förstörda.
Skidåkaren var tydligen en oerhört irriterade granne.

Herregud, den sista idioten är verkligen inte född än! :eek:
Undrar om skidåkare på något vis tror de har mer rättigheter och fördelar än andra människor?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Karlskrona Lyckå Ridklubb har man mer än fördubblat antalet deltagartillfällen för idrottare med funktionshinder. Framgångssagan...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 155
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag märker att folk i min närhet alltid ska tycka till om val jag gör. Jag vet att de flesta är rädda och därav kan ju detta vara av... 2
Svar
37
· Visningar
3 545
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 188
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka