Luftpad till bomlös?

Sv: Luftpad till bomlös?

Den ser spännande ut helt klart... Har du alltså en? Haft den länge? Är lite fundersam på hur de håller tätt i längden...

Jo, jag har en. Har väl haft den i ca ett år nu. Fungerar precis lika bra som flair i sadeln (som jag haft tidigare). Fördelen med paden är ju att man kan flytta den mellan flera olika sadlar. Jag har aldrig haft problem med läckage (är dessutom lätt att bara byta ut en luftkudde om den skulle börja läcka) på varken mina flairsadlar eller på denna paden.

Tja, personligen hade jag väl tänkt till en häst. Sulle vilja ändra vinkeln på hur sadeln ligger, dvs fylla upp lite i fram tills det växer på sig där.

Hmm.. vad ligger den i för prisklass tro?

Vågar man skriva det?

Kostar något mer än vad tex en Mattes Correction pad gör.

Är mkt prisvärd i och med att det är riktigt läder. Jag är superduper-nöjd med min (behöver höja framtill för mankens skull).

Gjorde det? Tyckte inte jag hittade det, letade väl dåligt :o är sugen på att testa den faktiskt...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 153
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 287
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka