luftstoppad sadel

Sv: luftstoppad sadel

fiaskurken skrev:
Någon som har en sådan? Vad kostar det att "pumpa upp den" igen och var kan man göra det?

Cair går inte att pumpa och finns bara i Wintec och Bates sadlar.

Flair är ett annat luftsystem som går att få i lite olika märken tex Zaldi, Kentaur, Jeffries, Cliff Barnsby m.fl. Sedan kan du byta ut ordinarie stoppning i din sadel och stoppa i ett flairsystem istället, detta görs bl.a på Mustang. Sedan finns det lite olika ställen i sverige där du kan justera Flairstoppningen sedan och jag har för mig att det kostar runt 150 kr.

Minns inte riktigt vad detta är för sadel som följer med till nya pållen - men den var en som skulle pumpas efter ryttarens vikt :confused: Den var nu pumpad upp till 55 kg eller nåt sånt, och jag ligger nååågot över där kan jag väl säga :angel: :o Funderade bara över vad som hände om man rider i den ändå. Spricker den??

Det är nog en sadel med Flair du får med hästen.

Nä, spricker gör den inte men den kan sjunka ihop för mycket så att den trycker på tex ryggrad och manke och det är ju inte bra. Tror att du kan få information från Mustang om var man kan pumpa Flairsadlar, ring till dom och fråga.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 127
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 918
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka