irma

Trådstartare
Hur mycket luft ska det vara i däcken på transporten, tro? Åker med en häst, ca 600 kg.

Det undrar jag också! Min häst väger 400 kg, och vi har en äldre Kylinge, inte boogie utan enaxlad.

Det beror på vad det är för däck du har. På min enkelaxlade transport står det 2,7 kg, men däckförsäljaren hävdar att det bör vara minst 3 kg för att däcken inte skall slitas för snabbt. Och tro det eller ej, transporten har slutat att "äta" högerdäck! :)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
284
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka