Luktar glykol polkagris?

Takire

Trådstartare
Hej!

Frej fick tag i något att äta ute. Kommer att åka och ge kräkspruta om ingen kan lugna mig här.

Jag såg inte vad det var men han är lite kladdig eller kanske mer blöt i pälsen. Det blöta i pälsen luktar typ polkagris.

Kan detta vara glykol? En polkagris är ju inte nyttig men inget hunden dör av heller.

Ska ringa djursjukhuset och gå till bussen för att eventuellt åka dit.
 
Åk till veterinären och kräk hunden!

Etylenglykol luktar sött typ kanelbulle eller pannkakor. Kräka hunden bör man nog göra när man märker att hunden fått i sig något men är osäker på vad det är och inte kan utesluta att det är något farligt. Jag vill inte skrämma dig men mm det nu skulle vara så att det är glykol som han fått i sig så är det bråttom. Ju tidigare behandling desto bättre chanser.
 
Hej! Tack för era svar.

Efter att ha frågat ett par andra bestämde jag mig trots allt för att avvakta utefter min riskbedömning. Det var verkligen omisskännlig pepparmintsdoft och det var någonting tuggbart och kladdet i pälsen kändes godiskladdigt.

Hunden mår fortfarande finfint, men jag kommer vara extra uppmärksam på om han börjar visa några symtom.

Och definitivt vara mer uppmärksam generellt än jag var idag på promenaden :meh:
 
Hej! Tack för era svar.

Efter att ha frågat ett par andra bestämde jag mig trots allt för att avvakta utefter min riskbedömning. Det var verkligen omisskännlig pepparmintsdoft och det var någonting tuggbart och kladdet i pälsen kändes godiskladdigt.

Hunden mår fortfarande finfint, men jag kommer vara extra uppmärksam på om han börjar visa några symtom.

Och definitivt vara mer uppmärksam generellt än jag var idag på promenaden :meh:

Jag är visserligen supernojig men hade aldrig vågat avvakta, för mig är mintlukt rätt tätt förknippat med produkter som kan innehålla xylitol (godis, tandkräm, tuggummi, polkagris mm).

Hoppas han mår bra hursomhelst:)
 
Jag är visserligen supernojig men hade aldrig vågat avvakta, för mig är mintlukt rätt tätt förknippat med produkter som kan innehålla xylitol (godis, tandkräm, tuggummi, polkagris mm).

Hoppas han mår bra hursomhelst:)

Han mår fortfarande bra :). Jag känner ju min hund rätt väl också och vet rätt bra vad han skulle kunna få för sig att tugga i sig. Är mycket han aldrig skulle smaka på.

Visste också nu att det sannolikt inte var någon stor mängd heller. Med en annan hund är det inte alls säkert att jag hade gjort samma bedömning.
 
Han mår fortfarande bra :). Jag känner ju min hund rätt väl också och vet rätt bra vad han skulle kunna få för sig att tugga i sig. Är mycket han aldrig skulle smaka på.

Visste också nu att det sannolikt inte var någon stor mängd heller. Med en annan hund är det inte alls säkert att jag hade gjort samma bedömning.
Nej det är ju såklart en faktor att väga in, min hund drog senast i sig en tub med kortisonsalva (både plast och innehåll) med god aptit så det är liksom konstaterat att hon är kapabel till vad som helst 🙄😁
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 447
Senast: ptr
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp