Jag tycker också att det är trist att tugga. Försöker göra smoothies och dricka grönsakerna i stället.Synd bara att det är så oändligt tråkigt att tugga grönsaker. Att jag inte gillar grönsaker är ju en anledning till att jag inte äter det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker också att det är trist att tugga. Försöker göra smoothies och dricka grönsakerna i stället.Synd bara att det är så oändligt tråkigt att tugga grönsaker. Att jag inte gillar grönsaker är ju en anledning till att jag inte äter det.
Då tror jag jag hellre fortsätter med mina två brödskivor (mörkt/grövre bröd) med lite smör och ost, står mig lika bra på det ^^ dessutom är jag team avsky nötsmör
Men som sagts tidigare, det här visar ju bara på hur folk inte äter bara vatten och havregryn liksom! Själv äter jag dock hellre rågflingor, mindre tapetklister-feeling på det.
För att fortsätta på havregrynsspåret, så gör jag ofta Overnight oats! Då är frukosten klar nästa morgon.- 1 dl havregryn (eller mer), 1 dl (havre)mjölk eller sojamjölk, 1 tsk chiafrön, och sen smaksatt med vad man vill. Jag brukar lägga till en gnutta vaniljsocker och även proteinpulver för proteinets skull då jag inte äter kött. Valfritt med bär eller frukt som topping. JÄTTEgott!! Och superenkelt.
Just ja, yoghurten glömde jag nämna! Plus att den naturligtvis (?) ska stå i kylskåp under natten :-)Samma här, jag står inte ut med kokt gröt men overnight oats är jättegott. Toppar gärna med en sked turkisk yoghurt och lite frukt eller bär och varierar vätskan, ibland med havremjölk, ibland smaksatt havremjölk, ibland juice, ibland mjölk. Och så är det lätt att dubbla receptet!
Oj men inte rabarberblad väl, de är ju giftiga. Kan knäcka njurarna, tror det är klart ovärt https://giftinformation.se/vaxtregister/rabarber/
Det går att se klippet om man googlar efter smoothie och Trädgårdstider. Morotsblast, nässlor, svinmålla, mangold, mynta, zucchini och lite äpple. Jag tycker att det låter rätt....Okej då måste jag kommit ihåg fel... Men nån "blast / blad" hade de i .. Kanske va morots blasten eller nåt...
Men jo Rabarberblad är mkt riktigt giftiga (googlade jag med för jag visste inte )
Det går att se klippet om man googlar efter smoothie och Trädgårdstider. Morotsblast, nässlor, svinmålla, mangold, mynta, zucchini och lite äpple. Jag tycker att det låter rätt....![]()
Precis. Har för mig att det var just det som var anledningen till att tillsätta lite äpple, dvs något sött som motverkade strävheten lite. Jag såg avsnittet och jag tycker inte att de såg superimponerade ut när de drack denKan nog smaka hyfsat strävt och grönt? ^^ låter inte så väldigt super lockande iaf![]()
Rödbetsblast? typ? är inte så bra på blast men den har jag stött på.Okej då måste jag kommit ihåg fel... Men nån "blast / blad" hade de i .. Kanske va morots blasten eller nåt...
Men jo Rabarberblad är mkt riktigt giftiga (googlade jag med för jag visste inte )
Därför den fungerat som sen middag iblandJag är ju också sån att jag inte blir mätt på havregrynsgröt. Efter en knapp halvtimme är jag hungrig igen.
Jag kollade kvoten protein/energi-kvoten för isbergssallad och den är 13 g/MJ, ganska bra med andra ordHö och havre, fast jag bytte ut gräset mot sallad![]()