Lurad i butik

Åh! Jag skrev ju precis om detta problem - vad använder du för krämer? Jag får bara mera finnar av dem efter ansiktstvätten.

Jag använder Dermalogica. Dermal clay cleanser att tvätta med. Sen multi-active toner, clearing mattifier och sen oil-control lotion. Plus en ögonkräm. Funkar inte perfekt men bättre än annat jag provat och jag slipper finnarna.
 
https://www.svt.se/nyheter/konsument/behover-jag-allt-det-har-hudforskaren-tipsar

Svenskarna spenderar 20 miljarder kronor på hudvård varje år. Lägger vi pengar på rätt saker?

– Det tror jag inte. Huden har en enorm psykosocial kraft. Det ser vi på att flera hudåkommor ger en enorm psykisk stress jämfört med andra sjukdomar. Det är därför vi spenderar så mycket pengar på de här produkterna.


https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenskarna-spenderar-mest-pa-hudvard-i-eu

Statistik från branschorganisationen Cosmetics Europe visar att svenskarna spenderar mer pengar på hudvård än andra länder i EU. Mellan 2014 och 2016 var svenskarna de som spenderade allra mest per person.

(sista länken, en fake news-artikel men ändå en ganska intressant uppgift. Hudvård - trendigt. It is all about möney, inte om v-å-r-d av huden).

Ursäkta OT, men vadå fake news-artikel? Är uppgifterna felaktiga?
 
Jag använder Dermalogica. Dermal clay cleanser att tvätta med. Sen multi-active toner, clearing mattifier och sen oil-control lotion. Plus en ögonkräm. Funkar inte perfekt men bättre än annat jag provat och jag slipper finnarna.
Oj, använder du alltså fem olika produkter?

Blir det dyrt i längden med tanke på hur mycket produkterna innehåller eller..?
 
Ursäkta OT, men vadå fake news-artikel? Är uppgifterna felaktiga?
Det kunde lika gärna ha varit en annonsför hudvårdsprodukter, undersökningen är gjord av branchen och tillfrågad om resultatet är en person från branchen. Det är alltså inte någon objektiv svt nyheterartikel, utan en branchartikel "det är jättekul att svenskarna är så trendmedvetna, det är jättekul att den manliga marknaden växer"
 
Men blir det inte fiffi-kli då? :nailbiting:
Blir galen på alla dessa bindor med lukt, varför ska man parfymera bindor för?
Jag rollar inte fiffi i synnerhet inte med en deo, och tycker det är helt galet att flickor och kvinnor ska gå runt och tro att deras fiffi luktar illa och är i behov av parfymerade produkter, eller produkter överhuvudtaget. Den gel jag la in en bild på använder jag i bikinilinjen efter rakning då jag haft problem med inflammerade hårsäckar efter rakning, men jag ser det som ett nödvändigt ont.
 
Fast jag har provat återfuktande produkter, om jag minns rätt. Men jag vill gärna få tips på produkter som ni andra med problem med finnar har använt och som fungerat för er - så kan jag prova och se om de fungerar för mig, och därmed kanske få en aning vad för hud jag har :) Jag vet ju inte om de produkter jag provat är bara dåliga eller om de inte passar mig.
Ska kolla in Rozero dock, jag vet inte riktigt om jag har röda partier utan jag är lite mera blekfis som det märks lätt på om jag blir varm och lite ojämn hudfärg ... jag har liksom aldrig haft bra hud så jag vet inte riktigt hur bra jag kan se ut 😅

Jag har även problem med fet hårbotten (får lätt finnar där i också :cautious: men de syns åtminstone inte), därför tvättar jag håret bara en gång i veckan och försöker undvika borsta håret för mycket samtidigt som jag tar hand om hårtopparna som är torra med hjälp av balsam och lite produkter 😅 Jag lovar, jag tvättar verkligen bara en gång i veckan men det blir lika lätt fett ändå så jag tror att jag har lite samma problem i huden i håret och i ansiktet.

Tillägg: Kom på ... jag har lite problem med finnar på ryggen, armar och låren ibland också. De är bara inte lika synliga så jag tänker inte så mycket på dem.
Jag har alltid haft problemhy. Mycket acne och finnar i tonåren.
Nu efter trettio har det lugnat ner sig men jag får fortfarande utslag efter hormoncykeln..
Har dock oljig och torr hy, har haft ett rent helvete att hitta något att smörja med som jag inte får finnar av.
Har bit för bit tagit bort så mycket ingredienser det bara går, och nu smörjer jag på kvällarna med en ren Jojobaolja från Organic Makers. Jag är för dåligt insatt för att veta om det stämmer, men på flaskan står det att den binder fukt till huden och balanserar talgproduktionen. Den fungerar till min hy och det är gott nog för mig 😊

Om dagarna har jag hittat en mineralfoundation som jämnar ut tonen och faktiskt hjälper till att hålla huden i skapligt schack :)
 
Jag har alltid haft problemhy. Mycket acne och finnar i tonåren.
Nu efter trettio har det lugnat ner sig men jag får fortfarande utslag efter hormoncykeln..
Har dock oljig och torr hy, har haft ett rent helvete att hitta något att smörja med som jag inte får finnar av.
Har bit för bit tagit bort så mycket ingredienser det bara går, och nu smörjer jag på kvällarna med en ren Jojobaolja från Organic Makers. Jag är för dåligt insatt för att veta om det stämmer, men på flaskan står det att den binder fukt till huden och balanserar talgproduktionen. Den fungerar till min hy och det är gott nog för mig 😊

Om dagarna har jag hittat en mineralfoundation som jämnar ut tonen och faktiskt hjälper till att hålla huden i skapligt schack :)
Åååh låter intressant! Får kolla upp det! Just nu har jag för mycket annat i tankarna så jag återkommer.
 
Fast jag har provat återfuktande produkter, om jag minns rätt. Men jag vill gärna få tips på produkter som ni andra med problem med finnar har använt och som fungerat för er - så kan jag prova och se om de fungerar för mig, och därmed kanske få en aning vad för hud jag har :) Jag vet ju inte om de produkter jag provat är bara dåliga eller om de inte passar mig.
Ska kolla in Rozero dock, jag vet inte riktigt om jag har röda partier utan jag är lite mera blekfis som det märks lätt på om jag blir varm och lite ojämn hudfärg ... jag har liksom aldrig haft bra hud så jag vet inte riktigt hur bra jag kan se ut 😅

Jag har även problem med fet hårbotten (får lätt finnar där i också :cautious: men de syns åtminstone inte), därför tvättar jag håret bara en gång i veckan och försöker undvika borsta håret för mycket samtidigt som jag tar hand om hårtopparna som är torra med hjälp av balsam och lite produkter 😅 Jag lovar, jag tvättar verkligen bara en gång i veckan men det blir lika lätt fett ändå så jag tror att jag har lite samma problem i huden i håret och i ansiktet.

Tillägg: Kom på ... jag har lite problem med finnar på ryggen, armar och låren ibland också. De är bara inte lika synliga så jag tänker inte så mycket på dem.
Jag tycker att jag känner igen mig i din beskrivning och för mig hjälpte det att börja ta hand om min hud och mitt hår på ett jättesnällt sätt. Supermilda återfuktande produkter som jag testat en i taget och lagt till efter hand som jag känt ett behov. Nu har jag ansiktstvätt, serum och ansiktskräm som standard (avenes produkter är en hit för min hy), plus solkräm såklart. Till håret har jag ett supermilt schampo från exemhyllan på apoteket. Jag fick jättebra hjälp på apoteket när jag beskrev mina problem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp