Här är sötnosen. :) Och ja, det gick fort. Jag la ut ett inlägg på facebook, fick lite tips, och föll för den här. Jag kommer att behöva lära mig massor, både om unghästar och PRE, men har god hjälp. Han får stå kvar där han bor ett tag, så vi kan lära känna varann på för honom bekant mark, med folk som kan instruera mig i hur han ska ridas, så får han flytta hem när det känns tryggt.

Nu har jag haft min PRE sedan i julas. Min upplevelse är att de är väldigt ambitiösa hästar, min blir också ledsen och lite bedrövad när hon gör fel, hon vill alltid vara till lags. Det stressar henne mer om vi inte riktigt förstår varandra på banan medan att fastna med huvudet i ett träd ( hennes egna fel) ute i skogen bekom henne inte speciellt mycket, hon väntade helt enkelt på att jag skulle få loss henne igen. :love:
 
Nu har jag haft min PRE sedan i julas. Min upplevelse är att de är väldigt ambitiösa hästar, min blir också ledsen och lite bedrövad när hon gör fel, hon vill alltid vara till lags. Det stressar henne mer om vi inte riktigt förstår varandra på banan medan att fastna med huvudet i ett träd ( hennes egna fel) ute i skogen bekom henne inte speciellt mycket, hon väntade helt enkelt på att jag skulle få loss henne igen. :love:
Det låter lite som säljaren beskrev. Helt ok med mig; jag har tålamod att förklara vad jag menar (tror jag).
 

Liknande trådar

Träning Nu har ni (kanske) chansen att göra reklam för "er" ras :D Så här är det. Jag kommer någon gång att köpa en ny/en till häst. Och jag har...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 486
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 131
Senast: AmandaJ
·
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 103
Senast: Vogue
·
Hundavel & Ras Vill ha hund inom ett år! Och är så otroligt valpsugen! Dreglar efter varje hund jag ser på gatorna.. Men har beslutsångest gällande...
Svar
14
· Visningar
1 812
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp