Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inga lustiga matvanor (vad jag vet) men mitt ena syskonbarn har. Senast så testades kokt ägg på jordnötssmörsmacka. Det ska tydligen vara riktigt gott enligt 18-åringen.
På tal om att inte blanda mat så fattar jag inte varför man vill blanda ris med curryn. Riset har ju en så god smak och den försvinner helt när man blandar med sås. Dessutom så kan ju riset dämpa hettan lite om kocken varit lite väl generös med chilin. Jag älskar kokt ris, särskilt sticky rice, och kan gå och småäta kallt ris med händerna om det blir över efter middagen.
Minns att när skolmaten var oätlig så skivade vi kokt potatis på sportbröd och saltade på. det ver supergott.Jag äter också kokt kall potatis på bröd, helst på ett mörkt och kompakt bröd typ Rågmust. Sjukt gott!
Minns att när skolmaten var oätlig så skivade vi kokt potatis på sportbröd och saltade på. det ver supergott.
Varför har jag inte ätit det på länge?![]()
Jag äter sallad/grönsaker på separat tallrik pga denna risk.
Jag vet en kombination som jag helt plötsligt mindes när jag läste tråden.
Min mamma vispade grädde, blandade i kalles kaviar och hackad rå lök och satte sedan på knäckebröd.
Det är så förbannat gott att det vattnas i munnen nu när jag tänker på det.
Vet inte om det är så ”konstigt” men jag har aldrig hört om det någon annan stans.
Minns att när skolmaten var oätlig så skivade vi kokt potatis på sportbröd och saltade på. det ver supergott.
Varför har jag inte ätit det på länge?![]()
Självklart. Ketchup är ju så otroligt äckligt så måste man ta något är det senap. Jag föredrar dock antingen en utan eller annan sorts dip.Till pommes har jag senap, absolut inte ketchup![]()
Du förstör ju citronen. Inget jäkla salt.Gröna, sura äpplen i klyftor med citronpeppar på och burkmajs med antingen olivolja+balsamico+salt+vitpeppar eller att röra ner lite sambal oelek och äta med tesked.
Min ömma moder tycker det är udda att jag älskar att äta citron och lime som de är med lite örtsalt på. "Ska jag hämta lite vodka?", kan hon fräsa irriterat.