luvor för små öron

Annie__

Trådstartare
min häst har ganska små öron och jag undrar om ni vet några märken som är ganska små i luvorna?Hur är global? Lamicell? Han har en equiline flughuva och där hänger öronen en bit ner.:D

Sv: luvor för små öron

Global är jättestora! Lamicell är väl mer "normala".

Sy in dom ;). Global är som sagt jättestora och passar min häst med älgöron utmärkt.

Men åh vilket lyxproblem du har. jag tycker majoriteten av luvorna har små öron. T.ex. Lamicell, JW osv.

Jag har en JW som är små i öronen, precis så att min häst kan ha den utan att det ser helt konstigt ut. Den brukar även användas till en D-ponny med SMÅ öron, vi sätter bara in gummisnoddar på toppen på insidan så passar de.

luva002.jpg
luva001.jpg

Annars finns det flera som har luvor i cob och ponnystorlek, cob fick min kortörade arab ha. Dock var det inga 'märkesluvor'. Märkesluvor har jag bara kolla på Eskadron (modellen heter Lyx), och de har tycker jag ganska normala öron, strl full sitter perfekt på min valack (fbl, 162 hög, cob på träns, cob/full på grimmor, inte långa öron tycker jag)

thumbnail.aspx

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 224
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Murray
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka