Lyckan ler

V

Vaccan

:D Tuva mitt lilla marsvin sitter i mitt knä och ser söt ut :) :love:
Inskolningen med Kajsa Kanin har gått bra och Tuva & Kajsa ska få ny bur i helgen *en stoooooor :D*
Kaninerna har blivit bra kompisar sen Tuvan kom konstigt nog och på Onsdag ska jag hälsa på mina kattungar som nu är två veckor snart :)
 
Ibland har man flyt :smirk: :)
Tuva bor i buren med Kajsan för Kajsa har varit så...eller så här va de .
Först fick jag två kaniner ,en dog ( :() och Skrajsan vart själv -då tog jag hem en till ,Systerdotter Kajsan .
Bara dä att Kajsa å Skrajsa till en början inte tålde varann för fem öre :crazy: Så då hade jag TVÅ ensamma kaniner (suck)!
Marsvina är omplaceringar från Härnösand ,mor och dotter -men det funkade inte heller så bra för Kajsa är rädd för skrikande marsvinet Sockis ,Däremot gillar Kajsa Mumla men Mumla är livrädd för kaninerna .
Skrajsan tycker marsvin är jobbiga för dom skriker och klänger och är allmänt störig *Skrajsas främsta tidsfördriv är nu då att ligga under elementet och bli tjock ,jag funderar på ett omdop till Knubbo :devil: ;)*

Så gick jag då förbi en bur i djuraffären en dag och såg ett mycket skrajset littet svin som låg under en kanin i en liten bur :( :love:
Jag trodde det var en Totte men blev glad när det var en Tuva ,jag räddade lilla Tuva två dar efter som först fick bo själv brevid marsvinen .
Sen flyttade hon in till marsvinen men Sockan är lite taskig med henne :mad: Så dom får vara lösa tillsammans på dagarna så får Tuva bo med Kajsa Kanin (mycket glad över sällskapet) i buren övrig tid .
MEN ,det konstigaste av allt nästan ,kaninerna som inte tålt varandra satt och pussades igår ( :eek:) Skrajsan tvättade magen och Kajsan smög dit och stoppade in huvet inunder Skrajsan mage :love: så Skrajjs började pussa på Kajsa med :) :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 282
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 210
Senast: tornblomma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp