Lycklig hund

Apollo

Trådstartare
Idag har benen av älghud kommit och vovvsan blev så glad att få något att gnaga på igen. Nu märker jag att benet har blod på sig kan det vara att hon är ovan att gnaga och det går över eller nåt annat?
Hon har lite tandsten men inte mycket. Hon verkar inte ha ont utan gnager vidare.

Sv: Lycklig hund

Blir det inte värre är det nog ingen fara, det är nog så att tandköttet är troligtvis inte vant vid "behandlingen".

Min tik har olika ben att hålla sig sysselsatt med nästan varje dag. Har hon varit utan ben ett tag så kan det börja blöda lite lätt men efter en liten stund så slutar det. Så brukar det även vara när jag använder tandtråd och inte använt på ett tag att tandköttet kan vara lite känsligt, men använder jag regelbundet så blöder det inte.

Tack hon har ju inte haft gnagben sen i april förra året då hon är allergisk (gått igenom utredning) och nu äntligen har jag hittat ben av älghud (hon tål vilt).

Är lite fånig har inte vågat ge henne frysta älgben ben då jag är lite rädd för splitter i magen. Ja jag är fånig.:o

Nej inget fånigt alls bara ansvarsfullt:). Min tik flisar sönder dessa rökta knotor som finns att köpa i djuraffären, dom skulle inte vara farliga sas det, vassa som pilar blev benflisorna hon här hemma klöktes ut. Så inga fler såna till henne, har bara ben av råhud. Vad bra att du hittat ben nu som hon tåler:).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 941
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
727
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 169
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
611
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31