T

TIGERHEART

Ikväll lyckades jag och pållen ÄNTLIGEN, utan att jag begriper hur,få till detta med att trava serpentin mellan koner med 180 cm mellanrum! Tidigare har jag fått rida vida svängar mellan varje kon för att komma runt i trav, men nu ikväll lossnade det plötsligt och efter månader av upprepade försök, misslyckanden och besvikelser fungerade det plötsligt! Vi kom på tekniken och bara rann igenom serpentinen på rak linje! Helt obeskrivligt UNDERBART! Bara tjoade högt i ren glädje...som jag sedan fick förklara för övriga ryttare... :rofl: men OJ vad detta känns HÄRLIGT! Speciellt sedan vi gick omkull i ridhuset igår utan större anledning. Vi galopperade lugnt på en volt, vände in mot mitten av volten, bytte galopp och var på väg ut i nya varvet när pållen plötsligt, vad jag tror, tappade fotfästet mot det lösa spånlagret över det fastare lagret under och gled omkull. Vi klarade oss oskadda, men förvånade båda två.

Så nu känns det som om vi gjort ett pewrsonligt genombrott och en av fasorna på trailbanorna har försvunnit, och det var den största svårigheten vi hittills stött på. Bommar i ruta som man ska trava in i och göra halt är inte heller vår starka sida, men funkar åtminstone någorlunda.

Så nu ser jag fram emot D-tävlingen i Kungälv den 12e oktober med betydligt lättare hjärta!

MvH TIGERHEART
 
Vad roligt! Vet att jag tyckte det var väldigt besvärligt då jag stötte på det första gången inne på tävlingsbanan.. Min fördel var då att jag hade en liten New Forest.. så vi grejade det men inte med så mycket stil kanske..
Övning ger färdighet.. ;)
 
Jätte kul! Har också haft samma problem... Tränade o tränade och till slut gick det bra.

:bump:
 
KUUUUUL! :)

Nån som vet hur långt det är mellan konerna i enklaste Western Riding-mönstret? Det utan byten. :confused:
 
så här står det i regelboken:
"de 8 små cirklarna representerar markeringar (tunnor, koner eller vimplar rekommenderas). Dessa skall stå på ett inbördes avstånd av minst 9 och maximalt 15 m på den sida som har fem markeringar (se bilden)

Med lite snabb räkning får jag det till att det minsta tillåtna avståndet blir 225 cm.
 
ah. tack!
Man kanske skulle ställa upp och träna på mindre avstånd så det blir lättare på tävling!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp