Lyckoängel

Kanske dum fråga, men får man ha en lyckoängel på tränset när man tävlar dressyr?

Alltså. Ja och nej.

Enligt TR som i dressyrvariant kör "inget som inte står här är tillåtet" och utsmyckningar är där inte uttryckligen tillåtet.

MEN, jag pratade med en överdomare om det hela, och hon sa att om man ska hårdra det så är det inte förbjudet eftersom det inte påverkar hästen och hästens/din prestation på något sätt, och sitter den rätt kan den heller inte skada hästen.

Vet inte om det här hjälper nåt...

Tack för svar!
Då har vi den på. Liten och genomskinlig så den syns knappt, säger de något så får vi väl ta av helt enkelt. 😊

Jag lyssnar :) bara tar det säkra före det osäkra ifall någon skulle ha åsikter. Men vi kommer att ha den på men menar bara om någon skulle ha åsikter om det på just en specifik tävling så bråkar jag inte om det. (Har frågat andra och då har flera sagt nej nämligen )

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 107
Senast: cili
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 766
Senast: Mirtai
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 625
Senast: skiesabove
·
Dressyr Forskargruppen som skrev brevet till FEI med ”concerns” om dressyren har nu gjort en YT presentation med bilder, hänvisningar till...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 40
  • Balkong 2025
  • Handdukar

Hund, Katt, Andra Djur