Lydnadschampionat

ascha

Trådstartare
Har letat på SKKs hemsida för att hitta reglerna som gäller för Se LCh. Krävs en tvåa på utställning fortfarande eller är det borttaget som vid viltspårschampionatet?

Sv: Lydnadschampionat

Nope, inte nu längre. Såvitt jag vet är det bara SeBCH (som dessutom bara bruksraserna kan få numera) som kräver den där tvåan, i alla fall Se LCH gör det INTE (och inte heller viltspårs- sök-, rapport- eller spårchampion).

Sv: Lydnadschampionat

Blev lite skojigt för mig när du säger "räcker med" vallningsmeriter;) säger då Ylva som tränar för Vp för första gången och tycker att det är svååååårt!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 210
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 314
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka