Bukefalos 28 år!

Lydnadsklass II apportering

paradox

Trådstartare
Jag och lillen tränar nu för fullt inför tvåan.

Han har alltid haft svårt för apporten, så jag har bestämt mig för att köra på avlämning framför mig. Detta för att det är MYCKET lättare för honom, och varför göra det svårare än det behöver vara, med risk för tugg, sneda sättanden eller att han rent av droppar den?;)

Nu till min fråga: efter avlämnandet ska hunden kommenderas in i utgångsposition. Får jag kommendering om detta eller gör jag det "själv"?

Har själv aldrig sett någon göra såhär på tävling, och istället för telefonterra alla jag känner som kanske vet slänger jag ut frågan här:idea:

Edit: har läst reglementet men står bara:

"Om hunden avlämnar föremålet sittande framför föraren skall den därefter, på förarens
kommando, inta utgångsställning."
 
Sv: Lydnadsklass II apportering

Precis som det står ska du kommendera hunden att inta utgångsposition. Du kommenderar själv detta, utan TL.
 

Liknande trådar

Hundträning Tar mig friheten att starta en tråd för 2022 nu när säsongen kör igång. Jag ska snart starta appell och har en liten undran om...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: toughcookie
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp