• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare janta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 752
J

janta

Hur snart vågar jag börja rida igen efter att symptomen på lymfangit har försvunnit? Och hur lugnt borde jag ta det? Hon är inte alls i kondition ännu så vi skrittar bara än, men vågar jag lufsa ut i skogen , klättra osv? Eller hålla mig på plana vägar?
Janta

Så fort febern är borta så är det dags att motionera, det är bara bra för cirkulationen, börja lugnt och bygg på.

Tackar
Febern försvann dagen efter veterinären var ute och gav sulfa + kortison. Han gav bara en lite större dos i.v men jag skulle lösa ut mer pasta att ge i munnen om inte febern gav med sig. Brukar febern komma tillbaka efter någon dag el "ger den sig av m en gång"? Snacka om flummig fråga :o
Hon har gått ute hela tiden och rört på sig i hagen.

Febern kommer inte tillbaka om häten är frisk. Är hästen feberfri och svullnaden gått ner så kan du sätta igång med ridningen igen. Är hästen dock svullen så promenera med den.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: animalasia
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 151
Senast: Mint
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka