• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 772
T

TotallyLost

Hur vet jag om min häst har lymfangit? Finns det ngn mer symtom än bara svullnad och ev hälta? Hur behandlar man det?
Påverkar det hästen på ngt sätt?

Sv: Lymfangit

en häst jag hade för x antal år sedan fick det i ett sår o på kvällen när hon skulle in tog det ett par timmar från hagen o in för hon kunde inte gå på benet. Det var svullet o hon hade feber. Fick ringa vet som satte in pc o hon blev frisk igen. Den kom i ett sår som var skött men som bakterierna tydligen fäste i ändå.

Liknande trådar

Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 575
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
295
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka