Lyssna på bok i mobilen... Hur?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag är världens mest otekniska person :o
Hursomhelst. Jag kan inte läsa en "vanlig" bok på grund av grava koncentrationsproblem. Däremot har jag upptäckt att jag gärna lyssnar på "pratradio" typ dokumentärer och sånt. Jag tänkte därför att jag skulle prova lyssna på en ljudbok.
Då kommer nästa problem, jag orkar inte pallra mig till biblioteket och låna en cd-ljudbok (om de ens fortfarande finns :D), men tänker att det borde ju gå att lyssna i mobilen?
Men hur? Finns det någon app? Något "bibliotek" som man kan "låna" från online? Gratis nedladdning? Något annat?

Fram med alla tips ni har, ni som kan nåt mer än mig...

Sv: Lyssna på bok i mobilen... Hur?

Om ditt lokala bibliotek har e-ljudböcker, så finns det säkert att få tag på via deras hemsida.
oftast så finns instruktioner på sidan med, vilka appar som fungerar mm - annars kan du säkert besök/ringa dem och fråga hur man gör. :)

På vårt bibliotek krävs det dock ett lånekort och en pinkod för att ladda ner e-böcker, om det är olika för olika bibliotek kan jag inte säga.

Min kompis hittade en app i telefonen där man fick provlyssna en bok iallafall.. Vet tyvärr inte vad det heter men det finns ju om du bara vill prova.
Vad har du för telefon?

är den på svenska? jag har funderat på den nämligen men tycker den är lite dyr i och med att jag inte kan lyssna hur som helst

TS: Jag började lyssna på självbiografier och har senare gått över till ljudböcker/romaner. Man blir helt fast!! :D

Det finns att köpa och ladda ned till mobil om du söker på e-bok tex... De flest störra köpa-böcker-hemsidorna säljer e-böcker idag också.

Och från min mobil kan jag bluetootha ljudböckerna till bilen eller om man har sladd då :)

Det är dock inte gratis om man inte gör det den olagliga vägen....

Finns både svenska och engelska. Mycket böcker :)

Kl

Jag har lyssnat via biblioteket gratis men fick bara genom datorn tror jag då. Var lite krångligt till mobilen om jag minns rätt (om det ens gick?). Kanske var olika för olika böcker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka