wtf
Trådstartare
Jag har en omplacerings hund sen oktober 06, det mesta har fungerat bra och vi är nöjda med hans personlighet.. om det inte vore för att han inte verkar ta oss på så stort allvar om man säger åt honom på skarpen med normalt tonläge...
ex:
vi sitter och äter nåt framför tvn och han står verkligen och försöker se mager ut så att han ska få
förut tog han det han ville ha ur händerna men det har han slutat med. men han sitter där och tigger, vi provar flera gånger att säga åt honom på skarpen att han ska gå och lägga sig (han vet var han ska lägga sig) men det är som att han inte hör! det slutar med att man vrålar att han ska gå å lägga sig och då går det undan...
varken jag eller min sambo vill skrika på honom, men vad gör man? vi har även provat att visa honom fysiskt utan att säga något, men efter en stund är han uppe igen.. det händer inte om man skriker på honom.
usch jag känner mig som en usel hundägare eftersom jag inte vet hur jag på bästa sätt ska bemöta problemet!
ex:
vi sitter och äter nåt framför tvn och han står verkligen och försöker se mager ut så att han ska få
usch jag känner mig som en usel hundägare eftersom jag inte vet hur jag på bästa sätt ska bemöta problemet!