Lyxigt hotell och varför?

Lovisaleonora

Trådstartare
Har ni förslag (klart ni har!) på lyxiga, roliga, härliga hotellvistelser i södra Sverige? Behöver komma iväg över en natt och ta det lugnt, kanske spa:a lite och hämta energi. Kör från Lundatrakten.

Kanske litet och lugnt nere vid havet, kanske lyxigt och avslappnat i stan - ja, ni får gärna berätta varför ni föreslår det.

Vi har provat S.t Jörgen i Göteborg, Strandvillan (YSB) och ett par till.

Ja, för all del - har ni något bra förslag runt Köpenhamn funkar det också! (på den danska sidan föll vi handlöst för Comwell Kongebrogaarden, men lite för långt att åka den här gången)
 
Grand Hotell Mölle kanske?
Har vänner som varit där och det ser så fint och ut och det är ett sånt ställe jag skulle åka till för att tanka energi - men det baserar jag iofs mest på att jag älskar att sitta vid havet och får energi av det.
 
Om en helg på Österlen kan locka kanske Karlaby Kro eller Örums Nygård kan vara något? Eller ännu mer söder på, Hotell Mossbylund?
Hotell Mossbylund tycker jag är supermysigt!! Lagom stort, god mat och fina lokaler, mysigt och familjärt.
Inte den där "överklass"-känslan som ibland finns.
 
Ystad Saltsjöbad

Vi var sjukt missnöjda när vi var där (bodde ju på Strandvillan). Kan verkligen inte rekommenderas till någon.

Däremot är jag inne på Mossbylund just nu. Och tar självklart emot fler tips. The Lodge var förstahandsval men går tyvärr bort i o m att de inte har blivit klara med sitt spa.
 
Vi var sjukt missnöjda när vi var där (bodde ju på Strandvillan). Kan verkligen inte rekommenderas till någon.

Däremot är jag inne på Mossbylund just nu. Och tar självklart emot fler tips. The Lodge var förstahandsval men går tyvärr bort i o m att de inte har blivit klara med sitt spa.

Jag har inte bott på varken Ystad Saltsjöbad eller Mossbylund men ätit där, och tycker att maten är bättre på YS än Mossbylund.

Har du kollat på Kiviks hotell? Jag har inte varit där själv men vänner som varit där har varit väldigt nöjda.
 
Har ni förslag (klart ni har!) på lyxiga, roliga, härliga hotellvistelser i södra Sverige? Behöver komma iväg över en natt och ta det lugnt, kanske spa:a lite och hämta energi. Kör från Lundatrakten.

Kanske litet och lugnt nere vid havet, kanske lyxigt och avslappnat i stan - ja, ni får gärna berätta varför ni föreslår det.

Vi har provat S.t Jörgen i Göteborg, Strandvillan (YSB) och ett par till.

Ja, för all del - har ni något bra förslag runt Köpenhamn funkar det också! (på den danska sidan föll vi handlöst för Comwell Kongebrogaarden, men lite för långt att åka den här gången)
Jag gillar Varberg. Asia spa inne i byn är ett härligt ställe. Spa-avdelningen är tyst, så är man ett gäng som vill kackla lite, så går ju det bort. Men om man vill vila upp sig är det perfekt. Fräscha rum, titta på boutique-rummen och uppåt. Du vill inte åka hem. ;)
Är man några fler eller kan tänka sig att vara en snabb promenad från centrum är Kusthotellet perfekt. Vill man inte äta där, finns det ett mysigt ställe på stranden, John's Place eller något åt det hållet, som är mysigt.
Frukosten är helt suverän på Kusthotellet. Fina promenadvägar om man så önskar.
Spa:en är bra på båda ställena, fast på olika sätt. Ett meditativt, asiatiskt och ett med betoning på salt och hav. Men båda bra. Rent och fint.
Lycka till.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp