Mac eller PC

Sv: Mac eller PC

Min macbook har som sagt krånglat med sprucket chassi och trasig hårddisk, samt nu senast att den "tjuter". Men min första Mac har aldrig krånglat. Jag har dessutom en iMac på jobbet som jag har haft i knappt ett år och den går verkligen som en klocka.

sprucket chassi är "known issue" och det byter apple ut utan att tveka, men det är ju surt som kund att bli av med datorn 1-2 veckor :(

varför tjuter den? är det moderkortet? stå på dig bara!! hoppas det löser sig!!

Jo, jag vet var sprickorna i top caset brukar sitta (har sådana själv), men jag tänkte om det brukar vara sprickor i chassit (som för mig mer är själva över och undersidan).

Sen finns det ju serviceställen som gör det på några timmar så att man slipper vara utan datorn länge alls!

ah sprickor på utsidan har jag aldrig sett!

jo visst, men en del butiker måste ju skicka iväg till verkstad = tar tid :(

Svarar alla angående de problem som jag har haft:

Angående det som hade spruckit så var det på utsidan både på överdelen och nederdelen. Men mer om min dators äventyr under denna sommar kan man läsa här:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=900804
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=903423

Pipet (som låter som tinnitus ungefär) uppstod efter den senaste turen till servicestället. Jag fick höra att det kunde komma från hårddisken, så jag tänkte höra av mig igen dit. Men jag har inte tid att bli av med laptopen igen.

kan även vara minnesfel om det piper, om det piper vid uppstart å den vägrar starta klart så att säga.

om datorn har varit inne för samma fel 3 gånger så har du rätt till en ny, men där måste du VERKLIGEN stå på dig.

Tycker du ska ha en mac! I detta huset kommer det inte in en PC! :devil: min pappa är frälst vid mac och har bara haft det sen den kom för 100 år sedan! Vi har haft ett 10 tal (om inte mer) olika macar, både stationära och bärbara. Vet inte att några har krånglat, bara man sköter dem rätt och underhåller ibland så mår de bra! De bärbara behöver man inte stänga av varje dag hela tiden. Jag stänger aldrig av min, lägger bara i vila. Sen startar man om den ungefär 1 gång i månaden så är den pigg och glad sen! =)

Just nu sitter jag vid en PowerBook G4. den är väl 7 år eller nått nu! funkar prima!

det låter ju hur bra som helst ju :D

jag blir ju bara med och mer säker på att skaffa en mac, sist jag var i stan gick jag in i en affär och tröck och kände lite på en macbook pro. och jag ville bara ha den :love:

de är grymt snygga + att man får en mer "fullstor" skärm.. sen att den är over-kill för de flesta normalanvändarna är en annan sak :p

Köpte min MBP för 2 år sedan, still love it :love:

om du bor i sthlm så kom till mig å köp ;)

Min pappa har en macbook pro som är ca 3 år och en ny som är 3 veckor nu! :) Det bästa är att man inte behöver oroa sig att få virus! Visst de kan få det men, man måste godkänna det först, förhoppningsvis är man inte så trög så man gör det.

Macbook pro har många bra finesser som inte de andra har. Du kanske kan hitta vilken som passar dig och dina behov bäst om du kollar lite i macwolds forum på nätet. Sök på det!

Lycka till i sökandet! :D

oooh, det ska ja söka efter :bow:

alltså, godkänna virus? säger den alltså till "vill du ha detta supervirus i din dator som kommer förstöra mig totalt?" :angel:

om du hämtar en fil från internet så varnar den och säger att du har hämtat ett program, är du säker på att du vill öppna det...
om du installerar program så måste du alltid verifiera med lösenord :)

aha, om jag förstår dig rätt, så kan inte okända program ta sig in just för att man måste skriva in ett lösenord? eller?

Ja som Messy sa måste man godkänna med lösenord. Men vad min pappa har sagt kan det komma upp som popupp också och det kan stå nått med virus.. fast det är nog ganska ovanligt, för har aldrig hänt oss vad jag vet och vi har haft mac i över 20 år.

i vilket som så ska man ju alltid ha nått sorts antivirus prog som hindrar virus, dom gångerna dom väl försöker lixom. en kompis till mig hade typ norton på sin mac.. tror jag det hette,.

fast det segar oftast ner rätt mkt... + kan ställa till det! Vi rekommenderar att inte installera det när vi säljer macar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka