Mac hjälp

XiwT

Trådstartare
Jag har en MacBook Air, som jag är nöjd med, MEN....jag behöver hjälp. Hur ändrar jag någon inställning som gör att samma bild inte sparas i tripletter? Sjukt jobbigt att få fullt minne pga. samma foto ligger sparat på 3 bilder, typ face och annat.

Någon som kan hjälpa mig med detta???

Jag har en MacBook Air, som jag är nöjd med, MEN....jag behöver hjälp. Hur ändrar jag någon inställning som gör att samma bild inte sparas i tripletter? Sjukt jobbigt att få fullt minne pga. samma foto ligger sparat på 3 bilder, typ face och annat.

Någon som kan hjälpa mig med detta???

Jag förstår inte riktigt hur du menar, men det kan vara så att en bild kopieras i stället för flyttas – men det kräver ju att du aktivt flyttar på den. De hamnar i regel inte på tre olika stället per automatik.

Jo, de blir 3 bilder, en kallas typ face. De sparas inte enbart i IPhoto utan hittas även under alla dokument. (Eller va de nu heter, sitter på iPad nu) skit störigt, då de tar upp onödigt minne :(

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
732
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
809
Senast: Unafraid
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 699
Senast: hastflicka
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 918
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka