Macbook funderingar

Ickiz

Trådstartare
Funderar på att köpa en Macbook då jag velat ha en hur länge som helst men inte fått tummen ur att gå och köpa en.
Har kollat på den här: http://www.apple.com/se/macbook/features.html

Men har lite funderingar som jag hoppas att ni kan svara på:

1. Har ni använt Bootcamp på eran Mac? Hur tycker ni att det fungerar?
Tycker att det är jättebra att man kan köra Windows även på Macdatorn och "dra" saker mellan Windows och Mac-fönstret. Eller bara köra Windows.
+Var det dyrt? Behöver man något mer än bara Bootcamp för att kunna få det att fungera?

2. Fungerar Msn på Mac?

3.
Hur tycker ni att fläktarna fungerar på datorn? Är den tyst? Blir den fort varm om man pressar den hårt?

4. Hur är era erfarenheter av tex fotobehandling och lagring av bilder på Mac?

5. Har ni haft några problem med er dator? Tycker ni att den är värd pengarna?

6. Går den att koppla till en TV?

Sv: Macbook funderingar

1. Har aldrig använt Bootcamp, så den frågan kan jag inte svara på.

2. Ja, det finns flera olika klienter man kan använda. Det finns en från MSN, men de flesta som har Mac kör nog med Adium eller aMSN, skulle jag tro. Själv kör jag med Adium.

3. Fläktarna på min dator kör igång någon gång i veckan. Den är verkligen extremt tyst. Den blir dessutom inte varmare än att man kan ha den i knät, även mot bar hud, bra länge utan att bränna sig.

4. Inte sysslat så mycket med bildbehandling, men skärmarna är riktigt bra och rent allmänt anses ju Mac vara en mediadator, så där behöver du nog inte oroa dig alls.

5. Inte ett enda problem och de är väldigt mycket värda pengarna. Jag kommer aldrig mer köpa en pc med Windows igen.

6. Jajjemän, skitenkelt är det dessutom. Krävs förvisso en adapter förutom det sedvanliga kablaget, men det är inget jag ens överväger att se som ett problem.

Jag :love: min MacBook!

Sv: Macbook funderingar

Min MacBook är från i somras, 2,4 GHZ, 2 GB RAM, 160 GB HDD. Hade en MacBook innan det också, den är nu runt 2,5 år, och den tuffar på stabilt som tusan hemma hos en bekant. Jag ville dock ha en rappare maskin, så jag köpte en ny.

(Lite OT: Vissa tyckte att jag var knäpp som köpte en ny dator vid den tiden då det var tal om nya MacBooks nu i höst, men jag misstänkte att det skulle bli alu-Macar så jag köpte ändå. För mig är en dators utseende faktiskt en rätt viktig faktor och de nya är inte lika snygga som de vita. Jag är dock sugen på den där nya styrplattan, men jag misstänker att om ett år kommer den vara helt vansinnigt grym, och DÅ slår jag till. ;) )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka