Sv: Macproblemen fortsätter...
Ja du, man kan som sagt bara spekulera, men jag tror (och hoppas) att det är minnena. Då är det några hundralappar och tre minuters arbete för att fixa det.
När jag själv startade upp datorn så hörde jag inte plonget, men servicekillen gjorde några knapptryckningar för att försöka återställa något som hette pram(?) och då kom startplonget. Dock startade inte datorn upp.
När datorn startar upp hörs ett litet skrapande i bakre högra hörnet och när den grå sidan har kommit upp och den står och letar (eller vad den gör) så hör man ett svagt återkommande "prr---prr---prr" från den (det låter som en katt som spinner ungefär).
Jag håller alla mina tummar och tår att det inte är hårddisken. Alla viktiga dokument och bilder har jag ju på min externa disk. Men favoriter, musik, inställningar av olika slag har jag inte sparat där (jag vet inte ens om det går).
Datorn kommer dessutom inte hinna tillbaka förrän när årets jobbigaste period på jobbet börjar. Det finns inte en chans att jag ska orka lägga in allt när jag samtidigt jobbar 60-70 h per vecka. Så det skulle vara himla skönt att slippa pilla med sådant.
Ja du, man kan som sagt bara spekulera, men jag tror (och hoppas) att det är minnena. Då är det några hundralappar och tre minuters arbete för att fixa det.