Madame Arriba tog sig vatten över huvudet

Conversation Piece

Trådstartare
Så här kan det gå om man simtränar sina hästar för mycket.

MADAME_1.jpg

Foto: JÖRGEN TUFVESSON/ALN

Sv: Madame Arriba tog sig vatten över huvudet

Det hände tydligen på Jägersro igår och enligt Travronden - har jag hört, jag läser ju inte Travronden - så klarade de sig bra. Tur att inte Johnny Boy som körde skrapade något knä eller så. Lilla Johnny.

Hon ville nog kyla ner sig lite. :smirk:

Tur att det gick bra för alla inblandade iaf.

säger som de andra, tur att det gick bra för de inblandade!

men när jag fick se bilden först kunde jag inte låta bli att bli lite rädd, "sjöhästen attackerar!!" :D

*kl*

Det såg faktiskt lite läskigt ut, hästen galopperade i full fart, vek av mitt innerplan och bara kasta sig ner i vattnet :eek: Som tur var kunde hästen simma ändå trots all utrustning, tog sig en liten tur, vände och simmade tillbaka för att sedan kliva upp på land igen. :smirk:

Förhoppningsvis både första och sista gången den hästen hoppar ut i mitten...:idea::devil::D

:eek::eek::eek:

Madame Arriba kommer från oss...

Vad hände igentligen??
Madame tillhörde ju kategorin "lugn och foglig häst" hos oss....:)

AM

Jaha, där ser man. Er vågar man ju inte lämna hästar till, de försöker ju dränka sig när de kommer ut på banan! :D

Jag hörde talas om kommentar till artikeln i Travronden där det stod att sulkyn hade haft sådana där ekerlösa hjul och att ett sådant hade vikt sig på något sätt så Johnny Takter hade trillat ur jollen. Inte hästens fel alltså.

*här kommer fortsättningen*
Svanen som vanligtvis bor i dammen kände sig nog lite förnärmad efter tisdagen intrång på hans domänder... så igår under utbildningsloppen gick han själv till attack mot sulkyhästarna på banan...

Ma-damm Arriba blev sur över att Hans G påstod att hon var blöt till slut, och bestämde sig för att skölja över hela fältet! :idea:

*här kommer fortsättningen*
Svanen som vanligtvis bor i dammen kände sig nog lite förnärmad efter tisdagen intrång på hans domänder... så igår under utbildningsloppen gick han själv till attack mot sulkyhästarna på banan...

Vafasen, är den Svanen också grinig? :eek:

Ma-damm Arriba blev sur över att Hans G påstod att hon var blöt till slut, och bestämde sig för att skölja över hela fältet! :idea:

Möjligen på tränarens hemsida idag:

Madame Arribas insats på Jägersro blev en riktig kalldusch, men hästen klarade sig undan med en kallsup. Vi anmäler igen så snart skötaren fått bort sjögräset ur manen.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 120
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 115
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag kommer att ringa veterinär, men känner mig lite ensam och utan support i mitt hästägande för tillfället så det skulle vara väldigt... 2
Svar
29
· Visningar
4 958
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka