Sv: Madrid
Passa på, det lilla jag har sett är jättefint
Äta och dricka kan jag inte tipsa alls om tyvärr, har mest ätit på KFC inne i city (min absoluta favorit

) eftersom vi mest hemmamyser. Men det finns en superfin saluhall som heter El Mercado de San Miguel som är supertrevlig med jättemycket olika sorters maträtter och drycker och grejer dit folk brukar gå. Jättejättetrevligt och med massa gott! Både frukter, ostar, skinka, mat och olika drinkar och grejer
Jag älskar pinchos men det kanske du redan har testat? Det är typ tapas men med en tandpetare igenom (vad är det med spanjorer och miniatyrmat?

)
Finns en botanisk trädgård som ska vara fin! Ligger nära Pradomuseet, tyvärr har jag inte varit där så jag kan inte ge directions (hade jag inte kunnat oavsett men man kan ju låtsas

) men googla så bör du hitta

. Det museet rekommenderar min kille förresten, men mest om du är lite konstintresserad.
Jag ska till Madrid nu i helgen så jag kan återkomma med liiite tips förhoppningsvis, om det inte är supervarmt för då ligger jag vid poolen heeela helgen
Justja, Dali har en utställning i Madrid fram tills september så, återigen, om du gillar konst ska du absolut passa på! Reina Sofia heter museet.
Och åh, gillar du kakor? Hittade en asmysig liten butik som sålde kakor i lösvikt. Är du intresserad kan jag leta reda på den igen och säga vad gatan heter

Jättegod kakor och även kolor hade de