Märken på tävling

Sv: Märken på tävling

Jag har bara haft hoppsadlar med loggor. Säkerhetsväst - dyrt. Hjälm - dyrt. Och redan där har vi nog spräckt budgeten även om du köpt budgetsadel.
 
Sv: Märken på tävling

Tycker ju verkligen inte att Prinzess har några stora loggor direkt, men likväl är de för stora enligt reglen... Som någon sa, jag förstår när det handlar om jätteloggorna typ Kl och Scapa osv, men inte sådana små loggor...
 
Sv: Märken på tävling

Exakt, min sadel har för stor logga, min säkerhetsväst har för stor logga, mina terrängskydd har för stor logga, mina boots har för stor logga... och då är det ändå relativt små loggor, ingen är större än 3x5cm iaf...
 
Sv: Märken på tävling

Den exakta formuleringen i moment 151:2 Identifiering av ickesponsortillverkare är:

2: På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar tillverkaren för ickesponsrade kläder, utrustning och/eller fordon får endast förekomma en gång per klädesplaggplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area som inte överstiger:

2.1 3cm2 (1cm hög och 3cm bred) [....]

Gäller i min tolkning endast det tävlande ekipaget och inte hästskötaren.
 
Sv: Märken på tävling

Roligt att ha en Prestige där det står tillverkare på bakvalvet nu

Hahahaha:D vilken tur att jag sålde min Prestige Doge förra veckan med märket på bakvalvet;). Men ärligt talat tror jag faktiskt inte att det blir liv om just sadlarna.
 
Sv: Märken på tävling

I förra TR stod det "Identifiering/märke av klädestillverkare får bara förekomma en gång per klädesplagg och ej större än 3 cm²" - TR I, mom 151. Regeln är alltså inte ny.

Ah läste visst inte TR så noga förra året :p, men i år har de gjort klara förtydligande och markerat det som en ändring
 
Sv: Märken på tävling

Jag tycker att det är en bra ändring.

På detta sätt blir det tydligt vilka företag som faktiskt är sponsorer i vår sport. Idag när alla företag kan ha stora loggor står ingen ut mer än den andra (dvs lösningen är att göra dem ännu större för att sticka ut). Med denna ändring blir alla märken som vi betalar för små och diskreta medans de som betalar för sig får ha större och därmed synas.

Svårt att motivera en sponsor med följande tal; "Hej! Vill du sponsra mig med x kr i månaden? I utbyte får du ha din logga på mina tävlingskläder och din logga får lika stor plats som de jag köpte produkten från"

Håller fullständigt med! Varför ska man betala för reklam när man kan få den gratis eller till och med få betalt för att folk gör reklam åt en?:idea:

Dock tycker jag nog att 3 cm2 är lite väl hårt, 8-10 hade varit mer rimligt
 
Sv: Märken på tävling

Vad är det för skillnad på kläder ämnade för ridning och fritidskläder? :confused:

Varför är det okej att jag använder min Peakjacka med icke godkänd logga men inte min Equilinejacka? Reklam som reklam?
 
Sv: Märken på tävling

Jag har bara haft hoppsadlar med loggor. Säkerhetsväst - dyrt. Hjälm - dyrt. Och redan där har vi nog spräckt budgeten även om du köpt budgetsadel.

Nu rider jag inte med säkerhetsväst, men hade jag haft en dyr sådan med en för stor logga hade jag täckt den snyggt. Borde gå att göra utmärkt med typ och lim utan att det bir fult eller skabbigt:). Nu vet jag att jag förstås "räddas" ur det besvärliga eftersom jag del tävlar i dressyr och dels gillar det stilrena. Skulle aldrig köpa hjälm med logga, inte heller kavaj med stor logga (Pikeur har bara en liten lapp), dressyrstövlar har aldrig stor logga osv. Sen har ju knappast ALLA sadlar stansade loggor.

Angående sadlarns så tror jag inte det kommer att bli så kinkigt. Men är ju läge att maila förbundet om det:).
 
Senast ändrad:
Sv: Märken på tävling

Nu rider jag inte med säkerhetsväst, men hade jag haft en dyr sådan med en för stor logga hade jag täckt den snyggt. Borde gå att göra utmärkt med typ och lim utan att det bir fult eller skabbigt:). Nu vet jag att jag förstås "räddas" ur det besvärliga eftersom jag del tävlar i dressyr och dels gillar det stilrena. Skulle aldrig köpa hjälm med logga, inte heller kavaj med stor logga (Pikeur har bara en liten lapp), dressyrstövlar har aldrig stor logga osv. Sen har ju knappast ALLA sadlar stansade loggor.

Angående sadlarns så tror jag inte det kommer att bli så kinkigt. Men är ju läge att maila förbundet om det:).


Fast vänta nu lite ditt ego...

Nu är ju du dressyrryttare och vi drabbas ju inte ens hälften så mkt som en hoppryttare eller fälttävlansryttare med all tillhörande utrustning.
 
Sv: Märken på tävling

*kl*

vilken himla tur då att min logga på Lami-Cell hjälmen trillat av och att jag inte fått tummen ur röven för att köpa en efterlänktad JW hjälm.... Får jag leta efter något annat istället. Härligt att behöva sprätta bort alla lappar på mina lindor, kommer ju se ur löjligt ut, och vilken tur att mattes paddarna inte har synlig logga eller att min sadel endast bevisar sitt märke genom en liten knapp - eller juste den knappen sitter ju två gånger på min sadel....

Ne, jag förstår att få bort att betala för "sponsring" men inte skulle jag om jag var tillverkare av något göra produkter utan en logga på. Kommer bli en spännande period framöver.....
 
Sv: Märken på tävling

Vad är det för skillnad på kläder ämnade för ridning och fritidskläder? :confused:

Varför är det okej att jag använder min Peakjacka med icke godkänd logga men inte min Equilinejacka? Reklam som reklam?

Kan tänka mig att det beror på att du inte får använda dessa inne på tävlingsbanan. Så alla som rider lokalt kan ju glömma att tävla i en jacka med logga på för då är det inte längre överdrags eller fritidskläder utan tävlingsutrustning.
 
Sv: Märken på tävling

Fast vänta nu lite ditt ego...

Nu är ju du dressyrryttare och vi drabbas ju inte ens hälften så mkt som en hoppryttare eller fälttävlansryttare med all tillhörande utrustning.

Jävligt trevligt inlägg i debatten/klagandet... Själv är jag fälttävlansryttare och har därmed en massa utrustning och kommer nog att behöva köpa en del nytt. Har dock aldrig haft ngt önskemål om att leka gratis reklampelare och tycker om och har full förståelse för förslaget.
 
Sv: Märken på tävling

Jävligt trevligt inlägg i debatten/klagandet... Själv är jag fälttävlansryttare och har därmed en massa utrustning och kommer nog att behöva köpa en del nytt. Har dock aldrig haft ngt önskemål om att leka gratis reklampelare och tycker om och har full förståelse för förslaget.

Inte ens gratis reklampelare utan betalande!

Jag har aldrig gillat stora loggor, så jag tror att det mesta av min utrustning klarar sig, får kolla noggrant sen. Tur att jag inte har hunnit köpa terrängskydd ännu, finns det ens några som man får använda??
 
Sv: Märken på tävling

Jag har new och de har ju en väldigt diskret logga, men inte tillräckligt för att kalra sig... Jag trodde jag oxå hade väldigt diskret utrustning vad gäller loggor, med undantag för min schockemöhle-schabrak som har en större logga, men ack så fel jag hade :D
 
Sv: Märken på tävling

Inte ens gratis reklampelare utan betalande!

Jag har aldrig gillat stora loggor, så jag tror att det mesta av min utrustning klarar sig, får kolla noggrant sen. Tur att jag inte har hunnit köpa terrängskydd ännu, finns det ens några som man får använda??

Det handlar inte ens om stora loggor utan ganska diskreta loggor 1cm hög och 3cm bred är verkligen inte stort. Så hopp och terrängfolket får ju byta ut det mesta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp