Märkliga bilder/videor på Internet

Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

Underbart! :D Älskar hur de faktiskt lyckas vara så koordinerade så att det verkligen liknar en hästs kroppspråk!

KL

Inte så roligt kanske, men märkligt... Det här var nog ett av det vansinnigaste/farliga klippen jag sett på länge. Hur blir en häst sån? :eek: Visst, det är en hingst, men det här är ju inte normalt.
Kvinnan i bakgrunden säger att hon måste ta bort honom. Hur har hon hanterat hästen innan? Massa frågor snurrar i huvudet..
http://www.youtube.com/watch?v=D7FMuIwI8vU
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

I beskrivningen står det att hästen växte upp i kvinnans hem, med nappflaska.
En man hade kommenterat videon "MALE bison, deer, cattle, sheep, goats, llamas, and likely horses, that are bottle raised will imprint onto people. When they reach sexual maturity they will become quite dangerous. Bottle raised males will react to humans as the 'competition' and try to interact and treat us as they would another male or female in their species. You can google "Dangers of bottle raising male orphans" for more info on this topic. I would predict the owner and others are at risk too."

Vet inte riktigt va man ska tro. Riktigt otäckt va det iallafall när hästen högg :crazy:
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

SHIT var min reaktion på den videon, läser man kommentarerna så är det någon som skriver att hästen fick syrebrist när den föddes och att det antagligen kan ha påverkat dess beteende... Reaktionen är ju egentligen rent försvar från hästen som tycker sig bli trängd men.. ja.. en farlig reaktion. Men "de" borde kanske lära sig att använda hjälm när man jobbar med hästar!!
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

Ja, hade det inte varit för hugget så såg det ju först ut som vilket träningspass som helst med en häst som är rädd för, ja, säg filten han arbetar med. Tänkte först att linan var lite för kort insnurrad, men det hade ju knappast hjälpt i sammanhanget..
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

Det där klippet är från någon dokumentär om horsemanship vill jag minnas. Om någon känd som jag inte kommer på namnet på. Kvinnan som ägde hästen åkte med den till en av hans clinics och skulle få hjälp med den som en sista utväg. Efter det där hugget har jag för mig att hon bestämde sig för att avliva den, för hon kunde inte hantera den själv heller och han var totalt livsfarlig och hade noll respekt för människor eftersom hon fött upp honom med flaska, inne i sitt eget hem och förmänskligat häststackaren totalt.
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

precis... dokumentären heter Buck Brannaman, de arbetade lite till med hästen, men kom fram till att den var för farlig och mådde för dåligt så den avlivades.
 
Sv: Märkliga bilder/videor på Internet

Det är ju bara att sätta lås längre ner på dörren så den inte når låset :)
 

Liknande trådar

Tjatter Har säkert funnits en sådan här tråd, men hittade faktiskt ingen när jag sökte så startar en ny:D Så lägg in olika roliga videor! Har...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
15 130
Senast: dramatik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp