Märkliga hudförändringar

Jag hade mängder av rätt svåra symptom när jag blev diagnosticerad med nedsatt sköldkörtelfunktion, trots att mina värden låg inom gränserna, så jag tänker att det nog kan skilja sig åt även hos hundar.
Precis. och därför kan jag inte riktigt släppa det

Men samtidigt förklara det inte anemi. Vilket ju är en symptom, och det är ingen rolig läsning om vad som kan vara orsak :/
Sen kan det lika väl vara att han är en individ som ligger utanför normala gränsvärden, utan att vara sjuk

Har haft en sådan individ tidigare, han fick dock lymfom vid 9 års ålder
 
Då är UL gjort och allt såg normalt ut, förutom att mjälten är lite förstorad. Enligt vet, så är det en normal reaktion vid anemi, men den hade normal struktur och inga tumörer.

Han är så duktig Melker, ligger stilla och snällt på rygg under hela ultraljudet som ändå tog en god kvart.

Tycker att han den senaste veckan, sedan vi slutat ge honom köttbullar, att hans slemhinnor fått bättre färg, och att han blivit piggare, mer leksugen med unghunden igen.

Nya blodprover i slutet av januari för att se om anemin förbättrats.

Men sköldkörteln är ännu inte helt utesluten. Vet sa att det kan vara svårdiagnostiserat hos en del individer, och att man då provar sätta in medicin för att se om hunden svarar positivt på det.
 

Liknande trådar

L
Hundhälsa Jaha,idag var det dags för ytterligare vetrinärbesök och mer problem:( Min hund har dammkvalsterallergi och går på sprutor en gång i...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 930
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp