Märkning amerigosadlar

Cherarriduracell

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en amerigosadel begagnat men lyckas inte googla mig till vad märkningen betyder. På övre raden står tumstorlek, kåplängd och själva serienumret men på undre raden står det DTAWP Sen ett mellanrum, sen 4, sen ett mellanrum igen, +2 och under tvåan, en trea. Vad betyder detta?
 
Jag funderar på att köpa en amerigosadel begagnat men lyckas inte googla mig till vad märkningen betyder. På övre raden står tumstorlek, kåplängd och själva serienumret men på undre raden står det DTAWP Sen ett mellanrum, sen 4, sen ett mellanrum igen, +2 och under tvåan, en trea. Vad betyder detta?
Jag är inte proffs på det här men säker på att @Fiorano kan. Men 4an är vilken bossa och +2 bomvidden.
 
Jag funderar på att köpa en amerigosadel begagnat men lyckas inte googla mig till vad märkningen betyder. På övre raden står tumstorlek, kåplängd och själva serienumret men på undre raden står det DTAWP Sen ett mellanrum, sen 4, sen ett mellanrum igen, +2 och under tvåan, en trea. Vad betyder detta?
Nånstans har jag en lathund för detta men hittar den inte. Men jag TROR det är en dressyr Alto med något framskuren kåpa och Pinerololädret. Bossa 4 och bommen är ändrad från +2 till +3.
 
Provridit en amerigo vega och den är alldeles för smal framtill för mig, får inget stöd för höftleden, blir instabil och får ont. Suck. Finns någon amerigo som är lite bredare i sätet framtill eller ska jag kika på helt andra märken (vilka? 🥲)
 
Provridit en amerigo vega och den är alldeles för smal framtill för mig, får inget stöd för höftleden, blir instabil och får ont. Suck. Finns någon amerigo som är lite bredare i sätet framtill eller ska jag kika på helt andra märken (vilka? 🥲)
Vegan är ingen "riktig" Amerigo. Vegas dressyrmodell tycker tom jag som gillar smala sadlar är alldeles för smal. Den tittar dessutom mitt bäcken fel. Typ alla andra Amerigo är betydligt bredare.
 
Vegan är ingen "riktig" Amerigo. Vegas dressyrmodell tycker tom jag som gillar smala sadlar är alldeles för smal. Den tittar dessutom mitt bäcken fel. Typ alla andra Amerigo är betydligt bredare.
Skönt att höra! Då kanske jag kan prova någon annan om jag får tillfälle. Trodde först att jag bara var ovan vid att ha benen mer neråt men nä, är 4 ridpass in och inget av dem har känts bra 😐
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 055
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 974
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp