Mager hund !!!!!

B

**BORTTAGEN**

Min hund är mager. Har varit till vet en massa gånger. Han åt dåligt redan som valp. Åkte till vet och fick pencilin mot hans röda tonciller. Han blev medicinerad 3 ggr. När han var 11 mån var det dags för opperera bort dem. Nu är han 20 mån och fortfarande lite dålig att äta, har provat alla möjliga foder. Har också varit hos vet igen. Dom har kollat halsen igen, kollat blodvärderna, var bra, bukspottkörtel och sköldskörteln var inget fel på heller. Även om han äter så tycker jag att han inte tar åt sig det. Han fick ont i ett bakben(uppe vid höften), han röntgades men det såg också bra ut. Tänkte att det karnske var därför han var dålig att äta, om han hadde ont. Jag måste hålla i skålen när han ska äta,han står och tittar sig runt först, och dreglar över maten. Kommer katterna går han. Stänger jag ut katterna vill han inte äta då heller. Men får han husmanskost går han inte undan för katterna. Snälla hjälp mig! Att komma på vad kan det vara ! :confused:
 
sådär var min hund oxå(schäfer/BB)hopplös....det är några foder han äter och det är blåvitts torrfoder och nåt som heter bonzo...inbillar mig att det kanske inte är det bästa, men han äter iallafall....han är noga med att det är HANS mat(har en annan hund) och även om han inte äter så vaktar han den(knäppgök :D)familjen skall sitta still för att han ska få ro att äta...man kan ju gå omkring lite, men inte att nån av oss är på väg ut eller så..katterna får INTE titta på hans mat....prova att ge honom lite olja i maten , eller spruta in i hans mun
en del hundar är bara hopplösa med maten, det gäller att komma på vad dom vill ha och hur dom vill ha det...min har sett så eländig ut periodvis så man har nästan fått gömt honom för folk. Vad har du för ras?
 
Jag har gett han majsolja på maten förut. Men inget verkar hjälpa. Det måste väl vara något fel ! När han dreglar över maten men ändå inte äter ! Det är en Grand Danois :crazy: !
 
Det finns ju skålar på ben ;)
Mina hundar fick massa ägg, filmjölk och olivolja i maten som valpar (springrar) nu springer den yngsta upp till köket så fort hon hör ett ägg knäckas :D
Man kan ju annars ge hunden hemlagat fast en sån där stor bjässe äter väl lika mkt som en hel familj :D
Ris, potatis, pasta, kokta grönsaker, kött mm... Praoade hos en med afghaner (hundtrim) i våras hon gav sina hundar kycklinghalsar :crazy: Inte så trevligt kanske men det kanske är vägen genom framgången :crazy: Förut fick hundarna kattmat de älskar det :o men det är ju som sagt lite dyrt till en bamse hund :D Några vitaminer kan ju också vara bra att ge.. Mina hundar speciellt den ena älskar råa mortötter, vitkål, ost och smått kryddade räster den andra älskar som sagt ägg, lasanj och andra smått kryddade räster..
 
Precis....röntga buken.

Sen är vetegroddsolja ett annat tips! Mina hundar har ALDRIG ätit direkt dom fått maten innan utan strulat precis som din.
Sen fick stora hunden torr hud (under huden..svårt att förklara) och vetegroddolja ordinerades....OCH GISSA HAN ÅT!! nu får lilltjejen oxå och båda gluffsar morron och kväll som dom inte gjort ngt annat...(jag skvätter även på lite vatten precis innan)

Lycka till med Bamsen!! :bump:
 
Ni karnske har rätt. Jag får nog röntga buk och matstrupe. Har hört att dom kan få, matstrupsförstoring ! Är det någon som hört talas om det ?
 
Känner igen detta, min kompis hund var så!
Hon gjorde så att hon hälde lite av såsen från katternas mat på hans mat då glufsade han i sig sin mat i rallyfart!
Hoppas det inte är något fel, bare en kräsmagad vovvve!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min engelska staffe/amerikanska bulldog blev i höstas akut sjuk. Spydde flera gånger om dagen och slutade äta. Man hörde hur magen pep...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: zelma123
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp