• Avel
  • Trådstartare Trådstartare zuzzen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 509
Z

zuzzen

Lever han? Bilder? Info? Funderar på att betäcka mitt sto med honom nästa gång. Avkommor..exteriör, psyke, gångarter, hoppförmåga?

Sv: Magini..

Okej..snabbt svar! :banana: TACK!

Var hittar man honom..kollat på internet men inte hittat ngt.

pallas_athena skrev:
har haft ett sto av han på tillridning tyckte hon va mysig men lite instabil i psyket

hyrde en häst för några år sedan som var helt underbar men precis som du tyckte så var även denna avkomma lite instabil i psyket!

zuzzen skrev:
Var hittar man honom..kollat på internet men inte hittat ngt.

Här är adressen till Ängens stuteri: http://www.angens-stuteri.com/

Jag såg förövrigt Maraton när jag var hos Hermansson för två år sen för att betäcka med hans andra hingst! Han hade lite gråa strån i huvet annars var han hur pigg som helst!

Malin

zuzzen skrev:
Lever han? Bilder? Info? Funderar på att betäcka mitt sto med honom nästa gång. Avkommor..exteriör, psyke, gångarter, hoppförmåga?

Jag har ridit en Magini avkomma ett sto..Hon var vass som bara den i boxen typ hög och fick för sig att sparka i bland..Sen vissa dagar var hon som en liten ängel..Men hur fin som helst att rida helt underbar och hoppade riktigt bra med..Men dessvärre kunde hon bli lite instabil i hoppningen och började stoppa rätt som det var och då fick man börja om i från början.. Jag gillade hästen men tycker om dom som är lite speciella och vass i humöret med så:angel:

Jag tävlade en Magini hingst ett tag, en helt underbar häst!
Mkt snäll att ha och göra med, men med mkt tufft huvud när det gällde hoppning, inga hinder var för stora för den här hästen
Mkt trevlig att rida och jobba med.
Snygg extriört, var ganska så kompakt, mkt högrest, hade helt okej gångarter. Hans huvud var Magini upp i dagen, gick inte att ta miste på att Magini var hans pappa.

Saknar honom väldigt mkt, men kunde tyvärr inte fortsätta att ha honom pga vissa orsaker.

pallas_athena skrev:
vi hade inte samma häst om ja får fråga:D för hästen var ngnstans inärheten av dig.

jag red en valack så jag tror inte det kan vara samma häst:p han stog i mölndal också men står nu på orust ridlubb!

Måste bara säga att jag tycker det är en grymt fin hingst!:)

Han är ju ganska liten, och jag har för mej att han inte lämnar speciellt stora avkommor men är inte säker, sånt beror ju på mamma hästens gener också såklart!
Vad jag själv tycker är det inget mej emot med ett lite mindre barn:) jag själv gillar och föredrar lite mindre hästar!

Hade jag haft ett sto som jag tänkt betäcka hade jag definitivt haft funderingar på honom, lämnar kanon fina hästar för både hopp och dressyr!

Vad du än bestämmer dej för så lycka!!

Den Magini avkomman jag red var inte så liten hon 170 om inte högre...:d

Tack! Han var ju ganska "billig" att betäcka med. Är det bara naturlig betäckning?? Tyvärr föll Maraton bort ur mina planer förra året pga det..min pålla är hyperstressad av resor. :cry:
Gillar hans storlek..min häst är 170 och jag vill gärna ha mindre avkommor.

Magini står på enbart naturlig betäckning sedan ett par år tillbaka. Gamla hingstar kan ju få försämrad spermakvalitet så jag tycker att det är schysst mot stoägarna att inte längre ha en sådan hingst på transportsperma. Samtidigt tycker jag att det är synd att just Magini står på naturlig betäckning så långt bort ifrån mig. Skulle väldigt gärna använt honom till mitt eget sto annars!

Nä det har du rätt i! Briar valde jag snabbt bort..alldeles för stor. De avkommor jag sett är också STORA.

Jag vet en som är 158 och flera som är små. Magini är väl känd för att lämna minst sagt varierande storlek på sina "bebisar".

Jag red ett Maginisto för 10 år sedan. Hon var då 5 år och gick 1,00 hoppning. Hon var liten, knappt 160 cm, rund och ponnysöt. Sur i boxen och kunde visa humör vid ridning när hon inte fick som hon ville.
Jag fick rida henne en hopplektion och hon var mycket lätthoppad, det var bara att styra och följa med.
Hennes travökningar var häftiga.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 648
Senast: Hedwig
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 319
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025