Bukefalos 28 år!

Magisk upplevelse

sjoberga

Trådstartare
2 cl

Milroys of Soho

Badger

2001

ljus härlig färg

en lukt som går över allt annat, perfekt rökighet i samklang med en mjuk avrundad frukt

en smak i paritet - avslutningen drar av rökigheten perfekt.

2 cl på 45 minuter

Helt enkelt en magisk upplevelse.
 
Sv: Magisk upplevelse

Faktiskt aldrig hört talas om! Jag dricker å andra sidan i princip inget annat än Talisker i den vägen sedan många år tillbaka, jag är inte direkt äventyrlig av mig när det kommer till whisky... :o
 
Sv: Magisk upplevelse

Faktiskt aldrig hört talas om! Jag dricker å andra sidan i princip inget annat än Talisker i den vägen sedan många år tillbaka, jag är inte direkt äventyrlig av mig när det kommer till whisky... :o

Det är en specialtappad Ardbeg (ordkonst med Badger) som hämtades på museum åt mig i London (det är en historia i sig och det handlar inte om att whiskyn är superdyr). Så det är lite elakt av mig, men det är verkligen den bästa whisky jag någonsin druckit.
 
Sv: Magisk upplevelse

Ja, själv fick jag hålla tillgodo med lite simpel Ardbog, fast det var helt OK det med...
 
Sv: Magisk upplevelse

Talisker 10yo är en god whisky den med. Lite mer bruksvariant kanske...
 
Sv: Magisk upplevelse

En single cask, single malt - destillerad av Ardbeg (Islay). Lagrad i bourbon hogshead-fat i 6 år. Det här var den näst sista av 398 flaskor som tappades från cask no 27. En ganska stark rökighet, men som finishar sig iväg till att inte lämna den där enorma rökigheten kvar.

Jag lyckades googla upp den nu och den finns faktiskt på lager:
http://www.thewhiskyvault.com/badger-2001-6-year-old-milroys-of-soho-bottling-2718-p.asp

Fast priset verkar ha skjutit i höjden, 190 GBP. Jag köpte den för 50 pund för ett par år sedan.

Annars tycker jag överhuvudtaget att rökighet är en god smak hos whisky. Andra riktiga godingar från Ardbeg är Uigeadail och även Supernovan var bra - kanske lite för mycket rök kvar i slutet bara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp