magnettäcke/värmetäcke

Breccia_

Trådstartare
någon som har eget för hemmabruk? vilket? vad kostade det? nöjd?
jag har koll på en del sådana men tänkte höra om det finns ffa billigare.

Sv: magnettäcke/värmetäcke

Jag har et från Veredus. Det var inte så dyrt som många av de andra.. Termotäcke så ingen höjdare när det blir varmt ute..
Om det har mer eller mindre effekt vet jag faktsikt inte...
Mössen har tyvärr haft kalas på mitt.. De har smak de djävlarna. Valde ut detta och ett dyontäcke bland 30st...

Jag har ett stalltäcke från Back on Track.
Är supernöjd med det! Jag betalade £ 100, men det var kompispris...Dom kostar väl runt 2500 SEK annars. Jag har det som heter stalltäcke Misty. Finns ju nättäcken också, dom kostar lite mindre.

Men Back on Track har ju inga magneter...
Men de värmer ju lite extra absolut. HAr själv en del

skulle ha skrivit förutom BoT, jag är intresserad av de med slingor etc, batterier elr sladdar :)
har sett ett med vetekuddar, bara jag som tkr det verkar jobbigt? haha.

Kom på en till sak, en i stallet har magnettäcke och grejs från ett märke som heter Uncab (.se är deras hemsida...) Är det de som du kollat på? FÖr hon är jättenöjd.

hahaha det undrade jag oxå! eller ska man ta ut alla kuddar o micra för sig? crazy.

veeet inte, har kollat på en del men e osäker på namnet, ska kika.

Jag har ett magnettäcke från Premier Equine. Kostade typ 120 pund tror jag. Det har MÅNGA magneter, dom flesta märken har tyvärr bara längsmed ryggen. Så det är ett stort plus.

Ett minus tycker jag är tyget, det är nån sorts nät och väldigt stelt. Behöver dock aldrig tvättas eftersom det inte blir smuts/hår (vilket tar bort magneternas effekt). Det får inte sitta på mer än högst 4 timmar även efter invänjning, så det kan vara lite problematisk att klura ut när man ska använda det. Och hästen ska helst stå still.

Har BoT stalltäcke som jag använder på natten, men det ger mest extra värme.

Är du bara ute efter ren värme och dessutom kan tänka dig sladdar så finns det ju vanliga värmetäcken till människor (jag sover på såna hela vintern). Betydligt billigare än hästtäcken.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 296
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 112
Senast: tara
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka