Magnettäcke!

Polly_Mulle

Trådstartare
Nu är jag nyfiken... Vilka av er använder magnettäcke? När och varför, hur länge åt gången?
Var kan man köpa dessa täcken?

Sv: Magnettäcke!

Jag vet inte var man kan köpa täckena, finns säkert på internet.Däremot så finns det folk som använder dem fel, till å med vissa utbildade massörer har jag fått reda på.
Man ska inte använda magnet täcke efter att man masserat en häst eftersom musklerna redan är trötta/utmattade då.
Jag ville bara skriva det då jag var på massör utbildning å de sa att man inte fick göra så å jag vet massörer som gör så iaf.
Täckena är dessutom ganska dyra men jag vet en som köpte bagagnat.

Sv: Magnettäcke!

Tack, sådant är alltid super att veta, annrs finns ju risken att man lägger på dem efter massage som extra skydd...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 863
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 759
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III