Bukefalos 28 år!

Magnusson hundfoder

T

Tallbarret

Är det någon här som har erfarenheter från Magnusson torrfoder? Det är ju rejält mycket billigare än många andra torrfoder man köper i djuraffärer men hur är det för hullet, pälsen, bajsmängden, mättnadskänslan etc? Hur mycket ger ni (till vilken ras och vikt)?
 
Sv: Magnusson hundfoder

Jag har kikat på det en hel del eftersom att det är så väldans billigt. Kring 200:- per säck om man hämtar i fabrik... Eftersom att det är ett vetefoder så betyder det att många hundar inte smälter det så väl utan bajsar stora högar. Men eftersom att mina hundar äter väldigt lite och har långsam matsmälting så känns det för mig mer positivt. Min äldre hund måste verkligen få upp volymen på sin avföring. Jag har en bekant som ger det till sina 10 hundar och de går bra på det. Det räckte även till en Gruppplacering på Stora Stockholm ;) Så det beror på din hund hur bra fodret passar. Chansen att det passar är mindre än med ett foder med mindre spannmål!
 
Sv: Magnusson hundfoder

Japp det fodret har vi gett våra vovvar i många år. Förr i tiden fanns det bara att få tag i hos uppfödare, men på senare år så finns det även i vanliga affärer. Mammas bernis äter det han äter när han vill och ca 5-8 dl om dagen, han väger 49 kg och mammas pyrevalp ska börja med det när han växt klart. Första gången vi kom i kontakt med fodret var -96 och det var med våran golden, hon tror jag åt bara 2 dl/mål men hon var en liten knubbis. ca 38 kg. ;) Tycker det fodret har fungerat jätte bra.
 
Sv: Magnusson hundfoder

Vår hund har ätit det i alla år och mår utmärkt av det. Fin i pälsen och hull. (Uppfödaren ger det till alla sina hundar). Hon är en golden och äter 8 dl./dag.
Änglamarks torrbakade hundmat är väldigt likt enl. uppfödaren.
 
Sv: Magnusson hundfoder

Det är nog så att det är Magnusson som tillverkar Änglamark :D
 
Sv: Magnusson hundfoder

Jag har kört med Magnussons foder förut, och var mkt nöjd med det! Däremot tyckte jag att det var bökigt att beställa hem det och bytte därför till ett foder som finns på närmare håll.
 
Sv: Magnusson hundfoder

För att den är hård och hon har svårt för att bajsa ibland. Jag vill ha den mer normalmjuk som en hundbajjafaktiskt är :) En hund som inte bajsar ordentligt kan få problem med analsäckarna också.... Så jag förstår inte alltid den allmäna hysterin efter lite avföring. Två normala högar per dag är inget att ojja sig över anser jag. Däremot så ska de självklart inte vara allt för stora eller lösa.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 828
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 165
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej! Finns det någon foderkunnig här? Sitter och kollar foder till min valp som kommer i veckan. Jag gillar egentligen att ge rå mat...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: AraSlei
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
832
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp