Hur tycker du att din hund ser ut?

En sak jag älskar med mina grabbar är deras ögon, Alvin dog 3 januari men det jag minns bäst är hans ögon, hans blick när han la upp huvudet mot soffan fast han inte nådde upp och så tittade han på mig med sina ögon och ville så gärna få en bit morot eller päron. Han var den perfekta puffen, verkligen, verkligen perfekt. Än idag den finaste och vackraste hunden jag sett fortfarande. Både som fullpälsad och nedklippt.
Så graciös och med värdighet,
DSC01492.webp

• Hjärta
Reactions: Sel
Spock är mitt hjärtegryn och dem finaste av våra hundar i mina ögon 😍. Andra ser nog mest en brötig stor schäferblandis med lustiga öron.. (han är bc)

Tay är en ganska typisk svartvit border collie åt det näpnare hållet. Han kan vara oerhört söt när han vänder den sidan till.

Lilla M är så sliskigt söt så hon nästan är ful 😅.

Jag tror det hör till att man tycker att ens egna hundar är de finaste som finns.

Sliskigt söt så den blir ful även här. Bara skitsöt, snäll, larvig och söt. Bedårande söt.

Xarko är den gulligaste dobbisen jag ägt, förstår inte ens hur en så pass gammal dobermannhane kan se så nedrans gullig ut - med sina bekymmersrynkor i pannan och stora ögon. Väldigt valpig på många plan fortfarande.
Han är väl rent objektivt bättre exteriört än Ammo eftersom han följer standarden mer - men jag väntar på att han ska fylla ut kroppen mer samt bli mer musklad, för det är då jag tycker de är som vackrast.

När jag beskrev min hund för chat gpt så fick jag denna bilden, och det är vad jag ser när jag tittar på min hund 😁
Det finns inte många rätt utställningsmässigt, och utanför en tävlingsplan kan hon vara helt ur spel, men i lydnadsringen är det bara hon och jag i en bubbla.
Jag brukar kalla henne "ett öra upp och ett öra ner". En rätt bra beskrivning av henne🤣
Hon är så jäkla söt med sina öron brukar folk säga😁

Bifogade filer

• IMG_20250523_021716.webp
    IMG_20250523_021716.webp
    98,4 KB · Visningar: 39
Hur ser de ut? Tja... som starka, smidiga, uthålliga och funktionella arbetsmaskiner, formade genom årtusenden av arbete för arbete.
  • Bob är kvick och sprudlande glad med en enorm ambitionsnivå. Kapabel och vänlig.
  • Zoe är ett mjukt litet väsen, rör sig tyst och mjukt som en katt och älskar både solfläckar och dödshot från arga tjurar. Bedårande och egensinnig.
  • Tam har "ett ben i varje hörn" och en del skärpa, blir arg om djuren inte lyssnar men är mjuk som varmt smör när det handlar om krav från mig. Lojal och bedrägligt intetsägande.
  • Twt kokar av kraft i kroppen och har massor bakom pannbenet, men än så länge är det ofokuserat och märks mest som clownighet. Läraktig och samarbetsorienterad.
GridArt_20250523_071042162.webp

Mina spaniels är ädla individer med grace och värdighet. Skojar bara :rofl::rofl: Svante, min profilbild, är en stilig herre men Fridolf, på bilden i inlägget, ser ganska lustig ut. Han är fortfarande väldigt slängig i kroppen trots att han passerat två, har lite för lång tunga, lite för lösa ögonkanter och går ständigt passgång. Ändå blir jag helt varm i kroppen när jag tittar på honom. Familj och omgivning är överens om att Svante är pärlan av dessa två men mitt hjärta bankar lite extra för Fritte och jag är utan konkurrens hans nummer ett i hela världen. Det sägs ju att skönhet ligger i betraktarens öga och så är det verkligen.
Fridolf tungan ute.webp

Bella är definitivt fulsöt och unik. Hon ser ut som en riktig byracka som är så oproportionerlig att det ser ut som om man har tagit fem totalt olika hundar och slängt ihop dem på måfå 😅 och då är det ändå bara två raser i henne. Hon har jättelitet huvud (med världens sötaste öron!), knappt någon hals, väldigt djup bröstkorg, långa ben och kort svans. Hon är också väldigt grå för att vara ”bara” 10 år så många tror att hon är riktigt gammal. Jag tycker att hon ser ut som en lockig/krullig borzoi i dvärgvariant. Borzoi har dessutom samma krullanlag som Bella, dvs pudelkrull
IMG_3336.webp

Violett har jag lite svårt att placera eftersom jag inte har haft henne så länge och hon fortfarande bantar. Jag som är van vid en så extremt supersöt ”pudel” som Pärla har numera svårt att tycka att normala pudlar är riktigt söta utan de är mer eleganta och vackra. Violett är grövre än de flesta småpudlar vi har här (hon är från Ryssland) plus att hon som sagt är tjock. Framförallt hennes huvud är grovt med väldigt lång nos och mycket haka. Hon är nog mer charmig än vacker tror jag, men ändå vacker också. Jag har inte lyckats klippa henne på något snyggt sätt ännu så just nu ser hon ut som hon har absolut noll vinklar i benen 😅
IMG_3321.webp

Violett har jag lite svårt att placera eftersom jag inte har haft henne så länge och hon fortfarande bantar. Jag som är van vid en så extremt supersöt ”pudel” som Pärla har numera svårt att tycka att normala pudlar är riktigt söta utan de är mer eleganta och vackra. Violett är grövre än de flesta småpudlar vi har här (hon är från Ryssland) plus att hon som sagt är tjock. Framförallt hennes huvud är grovt med väldigt lång nos och mycket haka. Hon är nog mer charmig än vacker tror jag, men ändå vacker också. Jag har inte lyckats klippa henne på något snyggt sätt ännu så just nu ser hon ut som hon har absolut noll vinklar i benen 😅
Visa bifogad fil 168038
Jag tycker hon är jättejättesöt! :love:

• Gilla
Reactions: Sel
Russelln är otroligt gullig och rolig, och folk brukar le och skratta när de ser honom. (Han är dock inte alls en enkel hund, utan är i själva verket en kamouflerad bomb som kan brisera om han inte är 100% med på noterna…) Han är inte särskilt snygg-snygg egentligen, men som sagt, otroligt charmig.

IMG_2846.webp

IMG_0053.webp

Milou är enligt rasstandarden lite för stor. Men i övrigt har han allt en Chinese crested ska ha. Fint hudpigment med massor av prickar och marmorering som bara blir finare ju mer han är ute, CC blir precis som människor solbrända på sommaren. Fin crest på nedre delen av benen, svansen och öronen. En liten gullig lugg som vägrar sitta uppe med tofsar så han alltid ser lite busig eller lite ovårdad ut trots mina försök. Han ett fint flytande steg som gör att han ofta drar uppmärksamhet för han går med ett värdigt uttryck.

IMG_3845.webp

Trassel är en CC som Milou och det fina är att Milou är morbror till Trassel. Han har ganska lite behåring på kropp och crest, vi får se hur det utvecklas men jag är rätt säker på att han är en tvåa i grad av behörighet (1-5). Han växer så det knakar just nu och jag har ingen aning om stor han kommer bli, jag vet att hans mamma som jag träffat flera gånger är rätt nätt men jag har pratat med uppfödaren till Trassels familj åt pappans håll och dom är rätt stora, så bara vänta och se. Vilket som är han en glad, busig, envis, charmerande liten hund.

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 553
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 078
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår... 2 3
Svar
41
· Visningar
10 665
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka