Magplatta..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 085
C

Chebban98

När tycker ni man ska ha magplatta när man hoppar, vilka höjder?
Kul o se vad alla tycker :p

Sv: Magplatta..

Totte har det jämt när vi hoppar även om det bara är småhinder, han är ju lite speciell när han hoppar ;)

Man ska bara ha det om hästen behöver, dvs slår sig på magen. Sen kvittar det hur högt man hoppar! :rofl:

Man ser det ganska lätt från marken :rofl: om hästen slår sig. Be någon kolla nästa gång du hoppar!

*kl*

jag har precis köpt en men min ponny slår i.
jag köpte en när jag upptäckte små märken i den andra gjorden.
jag träningshoppar på 80-90-100 cm, men har ju bara börjat,
har haft henne en månad bara;)

Nej nej, jag undrar inte för egen räkning nej :P tänkte bara om ni bukare hade nån viss höjd som ni tyckte de va ett måste o ha magplatta, asså de är ju som benskydd, alla ska ha de fast inte kanske behöver. eller hur?

Nuförtiden har vi alltid hopplatta när vi hoppar. Det verkar behövas för även om det inte syns att hästarna slår i så har det blivit väldigt många och ganska djupa repor i plattan...

jag tycker att man ska ha det om hästen behöver det, oavsett hur högt man hoppar. har hästen fått slå sig några ggr för mkt kan den tröttna på att hoppa, även om hindrena är låga.....

Jag har alltid när jag hoppar, även vid markarbete m bommar och småhinder. Onödigt om de slår i och tycker det är obehagligt och nästa gång inte vill ta i.

Våran häst drar in hovarna under magen och slår oftast i så jag eller min syrra hoppar aldrig utan magplatta.
På ponnyn behövs det inte då hon aldrig drar i.

Jag måste ha det vid all hoppning, annars hoppar inte min häst, då han slår sönder sin magplatta på direkten, om den är ny:smirk: Den är helt förstörd nu efter några månader.

Har alltid magplatta när jag hoppar.
Ponnyn har sån frambensteknik så att jag måste ha det.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har Arcus och AF varit på APPn. Först en pratstund, S, jag och de som kändes OK. Sedan hängde de mig över axeln när jag putsade...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka